مذاکرات جدی ایران و روسیه برای تهاتر نفت

۱۸ فروردین ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۹۳۱۱۱۸ سرخط اخبار

سرانجام مقامات نفتی ایران مذاکرات با روسیه برای تهاتر نفت را تأیید کردند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه آماده فروش نفت خام به شرکت های خارجی در بورس انرژی هستیم، گفت: مذاکرات ایران و روسیه برای تهاتر 20میلیارد دلاری نفت به صورت جدی جریان دارد. 3روز پیش خبرگزاری رویترز به نقل از مقامات ایران و روس از توافق نفتی به ارزش 20میلیارد دلار خبر داده بود.

رکن الدین جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در حاشیه مراسم عرضه نخستین محموله نفت خام در بورس انرژی در جمع خبرنگاران گفت: شرکت ملی نفت ایران آمادگی عرضه نفت خام در بازار بورس انرژی را به خارجی ها دارد و متناسب با تقاضای آنها آماده عرضه هستیم؛ البته این موضوع مشروط بر این است که از نظر سازمان بورس محدودیتی وجود نداشته باشد. وی همچنین درخصوص تهاتر 20میلیارد دلاری نفتی ایران با روسیه نیز گفت: در حال مذاکره جدی هستیم و هنوز تصمیمی برای زمانبندی اجرای آن گرفته نشده است.

او تصریح کرد: هم اکنون دوکشور در حوزه های مختلف مشغول مذاکره هستند که درصورت توافق نهایی جزئیات آن اعلام خواهد شد. به گزارش مهر، معاون وزیر نفت در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است تحویل نفت به روس ها از طریق پایانه نفتی نکا در دریای خزر و یا پایانه خارگ در خلیج فارس انجام شود، بیان کرد: در این باره مذاکرات فنی با روسیه در حال انجام است.

کلید واژه ها: بورس روسیه


نظر شما :