نشانه‌ای مبنی بر کند شدن برنامه موشکی ایران وجود ندارد

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۷ کد : ۱۹۳۲۳۰۸ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا جمعه شب تهدید برنامه موشکی ایران را «واقعی و معتبر» خواند و گفت نشانه ای مبنی بر کند شدن پیشرفت برنامه موشک های بالستیک ایران وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دریاسالار «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا جمعه شب بار دیگر نسبت به برنامه موشکی ایران ابراز نگرانی کرد و گفت هیچ نشانه ای دال بر کند شدن روند پیشرفت این برنامه وجود ندارد.

کربی که در کنفرانس خبری هفتگی وزارت دفاع در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، در پاسخ به سوالی در مورد رژه نظامی اخیر ارتش عربستان سعودی و نمایش موشک های بالستیک، گفت نمی داند که آیا این اقدام پاسخی به ایران بوده یا نه، اما افزود: «دفاع موشکی، توانی است که ما قطعا برای توسعه و گسترش آن به خصوص در حوزه دریایی تلاش کرده ایم. ما همچنان به توسعه و ارتقا این سیستم ها ادامه می دهیم.»

وی افزود: «ما به بحث در این مورد با دوستان و شرکایمان در خاورمیانه ادامه می دهیم، چراکه هیچ نشانه ای مبنی بر کند شدن روند تهدید موشک های بالستیک ایران وجود ندارد و این تهدیدی واقعی و معتبر است. فکر می کنم می دانید که ما قطعا این تهدید را جدی می گیریم.»

پیش از این هم بسیاری از مقامات آمریکایی گفته بودند که ایران باید در جریان مذاکرات هسته ای، مسئله برنامه موشک های بالستیک خود را حل کند. «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه نابودی توان موشک باستیک ایران را هدف نهایی مذاکرات هسته ای خوانده بود. با این وجود ایران بارها تأکید کرده است که بحث توانمندی های دفاعی ایران هیچ گاه قبال مذاکره نیست.

کلید واژه ها: موشک های بالستیک


نظر شما :