حمله جریان المستقبل به حزب‌الله در اعتراض به سخنان سردار صفوی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۵ کد : ۱۹۳۲۴۵۳ سرخط اخبار

جریان المستقبل در پارلمان لبنان روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای، سخنان سردار صفوی را خطرناک دانسته و خواستار شفاف سازی حزب الله در این باره شده است.
به گزارش «تابناک»، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در مراسمی ‏که به مناسبت سالگرد ‏ آغاز عملیات بیت المقدس و آزادی خرمشهر در سال ۶۱، با حضور پیشکسوتان جهاد و شهادت و پرسنل سپاه ‏در محل سپاه صاحب الزمان استان اصفهان (عج) برگزار شده بود، در باره تغییر شرایط منطقه در سال های اخیر گفته است: «قطعا راهبرد آمریکا، عربستان، ترکیه، قطر و کشورهای اروپایی برای سرنگونی بشار اسد شکست خورده و این شکست، شکست استراتژیک برای جبهه غربی، عربی و صهیونیستی است و یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است. قدرت نفوذ ایران از محور ایران، عراق و سوریه تا مدیترانه رسیده و این سومین بار است که قدرت نفوذ ایران تا مدیترانه گسترده شده است. خط دفاعی ما دیگر شلمچه نیست، مرز دفاعی ما جنوب لبنان با اسراییل است و عمق دفاع استراتژیک ما تا کنار مدیترانه و بالای سر اسراییل رسیده است. نگرانی غربی ها از توسعه نفوذ قدرت ایران ازخلیج فارس تا مدیترانه است ».

در بیانیه این گروه لبنانی آمده است، سخنان سردار صفوی، نشانه تحولی خطرناک است که نشان می دهد، اهداف واقعی روابط بین ایران و حزب الله و نقش محول از سوی ایران به این گروه چیست.

جریان المستقبل با این بهانه، قصد و نیت حزب الله در دفاع از لبنان را زیر سؤال برده و مدعی شده که مردم لبنان با چنین سخنانی مخالفند و حزب الله باید درباره آن شفاف سازی کند.

این جریان که رهبری آن در دست فواد سینیوره، نخست وزیر سابق است، از جبران باسل وزیر خارجه این کشور خواسته که مسئولیت خود را بنا بر قانون اساسی و منافع ملی لبنان در این باره اجرا کند.

اقدام جریان المستقبل در حالی صورت می گیرد که محمد کباره، نماینده طرابلس در پارلمان پیش از این خواستار شکایت دولت در این باره و نیز احضار غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان شده بود.

گفته می شود، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان نیز از این سخنان انتقاد کرده و آن را نافی حاکمیت ملی لبنان دانسته است. وی قول داده که برای روشن شدن موضوع با مقامات ایرانی تماس خواهد گرفت.

کلید واژه ها: مدیترانه


نظر شما :