توافق بد ایران و آمریکا از نظر نتانیاهو

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۹۳۲۵۲۰ سرخط اخبار

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل روز گذشته در دیدار با سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت اوباما نگرانی تل آویو را از احتمال یک توافق بد بین ایران و گروه 1+5 در جریا ن مذاکرات هسته ای ابراز داشت.

به گزارش عصر ایران به نقل از هاآرتص ، سوزای رایس در دیدار روز گذشته خود با نتانیاهو به نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که از نظر دولت اوباما دیپلماسی بهترین گزینه برای مقابله با تهدیدات ناشی از برنامه هسته ای ایران است.

با این حال بنا به بیانیه دفتر نخست وزیر اسراییل که روز گذشته پس از این دیدار و تنها به زبان عبری صادر شده است؛ نخست وزیر اسراییل در این دیدار به رایس گفته است : به توافق نرسیدن بهتر از رسیدن به یک توافق بد است.

نتانیاهو در تشریح توافق بد گفته است : توافقی که ایران را قادر سازد قابلیت های کنونی خود باری دست یابی به سلاح هسته ای را حفظ کند.

ایران هر گونه تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای را رد کرده و بر حق خود برای غنی سازی اورانیوم در جهت مصارف صلح آمیز تاکید می کند.

این نخستین سفر سوزان رایس مشاور امنیت ملی دولت اوباما به اسراییل از زمان تصدی این مقام از سوی اوست. رایس روز گذشته دو ساعت با نتانیاهو و یک ساعت با شیمون پرز رییس جمهور اسراییل در شهر قدس دیدار کرد.

این دیدار 5 روز پیش از آغاز دور جدیدی از مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 در وین اتریش به منظور  آغاز نگارش متن توافق نامه نهایی بر سر برنامه هسته ای ایران است.

کاخ سفید در بیانیه ای که روز گذشته درباره دیدار رایس از اسراییل صادر کرده تاکید کرده است : رایس در این دیدار به نتانیاهو گفته است هر گونه توافق جامع با ایران منوط به کسب اطمینان جامعه جهانی از ماهیت صلح آمیز فعالیت های هسته ای این کشورخواهد بود.

کلید واژه ها: رایس اسراییل نتانیاهو


نظر شما :