پاسخ ایران به دفاع شهردار نیویورک از منافقین

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۳ کد : ۱۹۳۲۶۵۲ سرخط اخبار

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در واکنش به مقاله اخیر شهردار اسبق نیویورک که به طرز وقیحانه ای از گروه تروریستی منافقین دفاع کرده است، تاکید کرد: مردم عراق از این گروهک نفرت دارند و از آنها می خواهند از کشورشان خارج شوند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک ، بعد از انتشار مقاله رودلف جیولیانی، شهردار اسبق نیویورک در شبکه فکس نیوز آمریکا، بخش رسانه ای نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد به این مقاله واکنش نشان داد.

حمید بابائی، مسئول بخش رسانه ای نمایندگی کشورمان با تکان دهنده و تاسف بار خواندن استقبال گرم جولیانی از سازمان تروریستی منافقین، تاکید کرد: روزنامه نگاران و اتاق های فکر در سراسر جهان، نسبت به اقدامات فرقه گونه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) زنگ خطر را به صدا در آورده اند.

وی به برخی اقدامات این گروهک تروریستی مانند اجبار اعضاء به رها کردن کودکانشان به این بهانه که زمان بیشتری را برای اهداف آن سازمان اختصاص دهند، اشاره و تاکید کرده است: چندین دهه فعالیت طولانی منافقین توام با ترس و وحشیگری آنها، از سوی بسیاری از نهادها و از جمله وزارت خارجه آمریکا در سال 1997 میلادی به عنوان سازمانی تروریستی معرفی و به عنوان "گروهکی سرکوب گر که مورد نفرت بیشتر ایرانی ها و عراقی هاست" توصیف شده اند.

نویسنده این جوابیه با نقد سیاست دوگانه امریکا در خارج کردن گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه های تروریستی آمریکا نوشته است: از طریق سلسله اقداماتی که موسسه امریکائی راند، آن را " اقدامات فرقه ای و استخدام فریبنده نیرو های جدید و راهبردهایی در روابط عمومی" نامید، آنها از طریق پرداخت میلیون ها دلار به سیاستمداران، دلالان و واسطه های سیاسی در واشنگتن اقدام می کنند، جایی که به نظر می رسد مانند آنچه در کمک های مالی در مبارزات انتخاباتی و یا نرخ سخنرانان شاهد هستیم، هر کس قیمت مشخصی دارد،  سازمان تروریستی منافقین موفق شده است خود را از فهرست گروه های تروریستی حذف کند.

بابایی به نقش تروریستی این گروهک، نه تنها در ایران بلکه در عراق اشاره کرده و نوشته است: این گروهک در طول جنگ ایران و عراق، از صدام  پشتیبانی و در زمانی که به عنوان گروه شبه نظامی خصوصی مرتبط با صدام در عراق مستقر بود و نقش مهمی در سرکوب خشونت بار قیام مردم عراق در اوایل دهه 1990 میلادی ایفا کرد.

مسئول بخش رسانه ای نمایندگی کشورمان در سازمان ملل در پایان و خطاب به جولیانی نوشته است: مردم عراق از این گروهک نفرت دارند و از آنها می خواهند از کشورشان خارج شوند، چنان که باید این کار را انجام دهند.

گفتنی است شبکه فاکس نیوز آمریکا که به گرایش های صهیونیستی و ضد ایرانی شهره است، چهارشنبه هفدهم اردیبهشت در بخش دیدگاه های پایگاه اینترنتی خود، سرمقاله ای رودلف جیولیانی، شهردار اسبق نیویورک را با عنوان "تدوام خطای محاسباتی تیم اوباما درباره ایران؛ تغییر در دوران روحانی، یک سراب است"، منتشر کرد.

رودلف جیولیانی در مقاله خود با اشاره به اینکه مذاکرات هسته ای ایران و غرب، از مهم ترین موضوعات سیاست خارجی آمریکاست که دولت اوباما با آن مواجه است، ادعای پوچ حمایت ایران از تروریسم را تکرار کرده و نوشته است: این شرایط اقتضا می کند پیشرفت هسته ای ایران، نه محدود بلکه متوقف شود.

وی همچنین مدعی شده است: گفتگو های هسته ای و چشم انداز سیاست های کلی امریکا در برابر ایران، به علت خطای محاسباتی دولت اوباما، در حال شکست است.

شهردار اسبق نیویورک از مصادیق روشن در سیاستگذاری نادرست اوباما را در رویکرد او نسبت به گروهک تروریستی منافقین دانسته و نوشته است: سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و شورای ملی مقاومت ایران، به رهبری مریم رجوی، افق دیگری را برای ایران ترسیم می کند که ما باید با آغوش گرم از آن استقبال کنیم : یعنی ایران غیردینی، دموکراتیک و غیرهسته ای.

وی در توجیه مضحک ماهیت تروریستی این گروهک نوشته است: درست است که مجاهدین خلق در برخی اقدامات خشونت بار مشارکت داشته اند اما بیش از سیزده سال است که از خشونت دست کشیده و سلاح های خود را زمین گذاشته اند.

رودلف جیولیانی با مظلوم نمایی این گروهک تروریستی می نویسد: حدود 3000 تن از اعضای مجاهدین خلق در زندانی که با حسن تعبیر اردوگاه آزادی نامیده می شود، محصور شده اند و ما تعهد خود نسبت به حمایت از آنها را نقض کرده ایم که امری خلاف وجدان است.

وی با هم پیمان خواندن اعضای این سازمان تروریستی، نوشته است: دولت امریکا تعهدی قانونی و اخلاقی برای حمایت از همه این افراد دارد لذا دولت ما باید هرچه زودتر اعضای این سازمان را از طریق هوایی از عراق خارج کند.

کلید واژه ها: مجاهدین خلق جیولیانی مجاهدین


نظر شما :