استقبال کاردار ایران از دعوت ظریف به عربستان

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۳۲۸۸۴ سرخط اخبار

کاردار سفارت کشورمان در ریاض گفت که تهران از دعوت وزیر امور خارجه عربستان از همتای ایرانی اش برای سفر به این کشور استقبال کرده است اما این مساله "نیازمند زمان" است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم نوروزی در گفت وگو با الحیات - چاپ لندن اظهار کرد: ما از دعوت سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان از ظریف برای سفر به ریاض و هم چنین همه اقدامات مثبتی که در جهت تقویت روابط دو کشور دوست است، استقبال می کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمانی برای انجام این سفر مشخص شده است؟ بیان کرد: ما به هماهنگی با طرف عربستانی نیاز داریم و پیش بینی می کنیم که این مساله نیازمند زمان است.

نوروزی ادامه داد: این سفر بدون شک، سفری مثبت خواهد بود و موجب تقویت روابط تهران - ریاض خواهد شد اما در عین حال نمی توانیم بگوییم که این سفر در آینده ای نزدیک انجام خواهد شد.

کاردار سفارت کشورمان هم چنین به انتخاب سفیر جدید ایران در عربستان در آینده ای نزدیک اشاره کرد.

سعود الفیصل، وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد که کشورش آماده مذاکره با ایران درباره برخی مسایل منطقه ای است و در این راستا از محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران برای سفر به این کشور دعوت کرده است اما طرف ایرانی هنوز به این دعوت پاسخی نداده است.

حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه ایران پیش از این گفته بود وزارت خارجه هنوز دعوت نامه رسمی برای سفر ظریف به ریاض دریافت نکرده است.

کلید واژه ها: ریاض


نظر شما :