اسنودن به امریکا بازمی گردد

۰۵ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۸ کد : ۱۹۳۳۳۶۹ سرخط اخبار

وکیل آلمانی اسنودن از انجام مذاکراتی برای بازگرداندن افشارگر جاسوسی های آمریکا تحت شرایط معینی به وطنش خبر داد.

به گزارش تسنیم، به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان به گفته وکیل آلمانی "ادوارد اسنودن" ظاهرا وی در نظر دارد تحت شرایط معینی به وطن خود آمریکا برگردد.

"وولفگانگ کالک"، وکیل آلمانی اسنودن در این راستا به هفته نامه "اشپیگل" گفت که مذاکراتی در این باره در حال انجام است. همه افرادی که با این مسئله در ارتباطند آگاه هستند که یک راه حل دوستانه با سازمان های آمریکایی معقول ترین راه در این باره می باشد. برای این منظور تلاش هایی وجود دارد که حداقل در میان مدت راه حلی پیدا کنیم که برای اسنودن قابل تحمل باشد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه موکل من هرگز خودخواهانه رفتار نکرده و خسارت و آسیبی را ایجاد نکرده است گفت: به این ترتیب از دولت دموکراتیک آمریکا انتظار می رود که برای اسنودن راه برگشت به کشورش را هموار کند.

وی همچنین تصریح کرد که اسنودن خود در مذاکرات در این باره شرکت نمی کند.

وکیل آلمانی اسنودن همچنین اظهار نظر وزیر کشور آلمان در برابر مقامات دولت آمریکا در واشنگتن که اسنودن را مجرم نامیده بود تکان دهنده ارزیابی کرده و تصریح کرد که اینکه در یک نوع حرکت از روی تسلیم به آمریکا بگوییم که اسنودن یک مجرم است، در حالی که در کشور ما یک کمیسیون بررسی درباره جاسوسی ها وجود دارد که بدون اسنودن نمی توان آن را پیش برد، چنین رفتاری از طرف وزیر کشور آلمان افتضاح و بی شرمانه است.

کلید واژه ها: اسنودن


نظر شما :