پادشاه عربستان پیروزی السیسی را تبریک گفت

۱۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۶:۳۰ کد : ۱۹۳۳۸۱۹ سرخط اخبار

381061_726.jpgپادشاه عربستان بعد از اینکه کمیته انتخاباتی مصر، عبدالفتاح السیسی را رسماً به عنوان رئیس جمهور این کشور اعلام کرد، این پیروزی را به وی تبریک گفت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان «واس»، ملک عبد الله پادشاه عربستان در پیامی پیروزی عبد الفتاح السیسی را در انتخابات ریاست جمهوری مصر تبریک گفت.

ملک عبدالله در این پیام همگان را به کنفرانسی که از آن با عنوان «دوستان و برادران مصر» یاد کرد، خواستار کمک به مصر برای پشت سر گذاشتن بحران کنونی شد.شده است.

کمیته عالی انتخابات مصر دقایقی قبل به طور رسمی اعلام کرد که ژنرال عبدالفتاح السیسی وزیر دفاع سابق این کشور با بدست آوردن 23 میلیون رای و 96 درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است.

این درحالی است که حمدین صباحی رقیب السیسی با بدست آوردن بیش از 750 هزار رای و 3 درصد آرا بازنده انتخابات شد.

همزمان با اعلام نتایج تعدادی از طرفداران ژنرال السیسی در خیابان های قاهره شادی کردند و این در شرایطی بود که امروز همزمان با اعلام رسمی نتیجه انتخابات توسط کمیته عالی انتخابات نیروهای امنیتی در مناطق مختلف شهر قاهره تدابیر امنیتی به اجرا درآورده بودند.

انتخابات مصر که دو هفته قبل برگزار شد با استقبال سرد مردم این کشور مواجه شد و دولت قاهره برای وادار کردن واجدان شرایط به حضور پای صندوق رای یک روز رای گیری را تمدید کند.کمیته عالی انتخابات اعلام کرد که درصد مشارکت در این دوره از انتخابات مصر 47 درصد بوده است.

ناظران از قبل پیش بینی کرده بودند که السیسی با بتواند حمایت ارتش مصر و حمایت کشورهای خارجی بتواند در مقابل صباحی پیروز شود.

السیسی با کودتا علیه محمد مرسی تنها رئیس جمهور غیرنظامی مصر وی را برکنار کرد و حالا کمتر از یکسال پس از سرنگونی دولت سابق برخلاف اظهاراتش در زمان کودتا بر کرسی ریاست جمهوری مصر تکیه می زند.

کلید واژه ها: مصر السیسی


نظر شما :