استقبال حزب‌الله لبنان از نزدیکی ایران و عربستان

۱۴ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۱ کد : ۱۹۳۳۸۳۴ سرخط اخبار

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بیروت، ضمن استقبال از نزدیک شدن ایران و عربستان تأکید کرد این مسئله برای رشد سیاسی و امنیتی منطقه اهمیت دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «النشره»، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت 25 سالگرد رحلت «امام خمینی» بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در بیروت از نزدیک شدن ایران و عربستان استقبال کرد.

قاسم ضمن پافشاری بر حق ایران برای دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای گفت: اگر آمادگی دفاعی ایران نبود و اگر کشورهای غربی از پیامدهای جنگ با ایران بیم نداشتند طرح حمله نظامی به ایران کنار گذاشته نمی شد و غربی ها تن به مذاکره نمی دادند.

وی همچنین تأکید کرد که برخی کشورهای منطقه باید از تجربیات ایران استفاده کنند و در کنار ایران باشند، معاون دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما از نزدیک شدن ایران و عربستان استقبال می کنیم و امیدواریم این مسئله گامی عملی در راستای امنیت و رشد سیاسی منطقه باشد.

وی همچنین به انتخابات ریاست جمهوری سوریه اشاره کرد و افزود: پروژه نابودی سوریه و تبدیل کردن سوریه مقاومت به سوریه صهیونیستی با شکست روبه رو شده و افسار تروریست هایی که از سراسر جهان برای این کار به سوریه اعزام شده بودند از دست غربی ها خارج شده و به خطری برای غرب تبدیل شده است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به استقبال گسترده مردم از انتخابات ریاست جمهوری سوریه گفت: راهکار بحران سوریه، سیاسی است و امروز مستکبران خود را در مسیر راهکاری می بینند که «بشار اسد» (رئیس جمهور سوریه) در مرکز آن قرار دارد.

وی خواستار شد که مسئله فلسطین نیز به فراموشی سپرده نشود و تأکید کرد که همه مسلمانان باید برای مقابله با ظلم و ستم اسرائیل در قبال مردم فلسطین متحد شوند.

کلید واژه ها: حزب الله لبنان


نظر شما :