«غلامعلی خوشرو» سفیر جدید ایران در سوئیس

۲۳ خرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۱۶ کد : ۱۹۳۴۲۶۹ سرخط اخبار

معاون اسبق وزارت امور خارجه کشورمان به جای علیرضا سالاری شریف آبادی به عنوان سفیر جدید ایران در سوئیس راهی «برن» می شود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، غلامعلی خوشرو معاون اسبق وزارت امور خارجه کشورمان به عنوان سفیر جدید ایران و جایگزین علیرضا سالاری شریف آبادی به سوئیس می رود

غلامعلی خوشرو عصر پنجشنبه و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی تعامل سازنده در مناسبات بین المللی به ویژه با کشورهای اروپایی در چارچوب راهبردهای سیاست خارجی و تامین حداکثری منافع ملی را به عنوان رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید در عرصه دیپلماسی بیان و برای سفیر جدید کشورمان در برن آرزوی موفقیت کرد.

پیش از این خبرگزاری فارس، از غلامعلی خوشرو معاون اسبق وزارت امور خارجه به عنوان گزینه تصدی سفارت ایران در سوئیس و جایگزین علیرضا سالاری شریف آبادی خبر داده بود.

خوشرو دارای مدرک دکترا در رشته جامعه شناسی از آمریکا است.

ریاست دانشکده روابط بین­ الملل وزارت امور خارجه، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک، معاون امور بین الملل وزارت امور خارجه در دوران وزارت سید کمال خرازی از جمله سمت های خوشرو است و او مقالات متعدد علمی و پژوهشی در فصلنامه­ ها و ...به رشته تحریر درآورده است.

 

کلید واژه ها: خوشرو


نظر شما :