بحران خاموش عربستان و امارات بر سر سوریه

۰۲ تیر ۱۳۹۳ | ۰۳:۴۱ کد : ۱۹۳۴۷۷۹ سرخط اخبار

روزنامه سوری تشرین به نقل از منابع اماراتی از بحران خاموش میان عربستان و امارات بر سر پرونده سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس روزنامه سوری «تشرین»، به نقل از منابع اماراتی گزارش داد که بحرانی خاموش میان عربستان و امارات جریان دارد که در ارتباط با موضع این دو کشور درباره بحران سوریه ایجاد شده است.

بر اساس این گزارش موضع دو کشور درباره پرونده بحران سوریه و برکناری «بندر بن سلطان» رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی عربستان که از همپیمانان امارات به شمار می رود مهم ترین دلایل ایجاد شدن تنش در روابط ابوظبی و ریاض است.

روزنامه تشرین گزارش داد که این تنش ها با قاچاق ۲۲ میلیارد دلار از روسیه به ابوظبی برای فرار از تحریم هایی که با بالا گرفتن بحران اوکراین علیه شرکت های روسی اعمال شده افزایش پیدا کرده است.

کنار گذاشتن بندر بن سلطان و تعداد دیگری از شاهزاداگان سعودی نزدیک به امارات، «زابد بن سلطان آل نهیان» رئیس دولت امارات را دچار نا امیدی کرده که دیگر در نبود بندر بن سلطان دوستان واقعی در عربستان نخواهد داشت.

پیشتر پرونده بحران سوریه به وسیله دولت قطر اداره می شد، بعد از انتقال قدرت در این کشور عربستان رسما اداره پرونده بحران سوریه را در دست گرفت.

عربستان و امارات از جمله کشورهای عربی منطقه هستند که از تحولات یک سال گذشته مصر که به برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر منجر شده بود استقبال کرده بودند و حمایت مالی فراوانی از دولت فعلی این کشور کرده اند.

کلید واژه ها: امارات


نظر شما :