تمرکز رسانه های خارجی بر سخنان ظریف در خصوص تمدید مذاکرات

۲۵ تیر ۱۳۹۳ | ۰۲:۰۳ کد : ۱۹۳۵۸۶۶ سرخط اخبار گام به گام تا توافق جامع
سخنان وزیر امور خارجه ایران در خصوص وجود احتمالی برای تمدید مذاکرات پس از ضرب الاجل 20 جولای مورد توجه رسانه های غربی قرار گرفته است.
تمرکز رسانه های خارجی بر سخنان ظریف در خصوص تمدید مذاکرات

دیپلماسی ایرانی: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز ساعاتی پس از نشست مطبوعاتی جان کری همتای امریکایی خود،  در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر و به پاره ای از پرسش های آنها پاسخ گفت.به گزارش خبرنگار اعزامی دیپلماسی ایرانی به وین ؛  در حالی که بخش نخست این گفتگو به زبان انگلیسی انجام شد تا زمان تنظیم این خبر هیچ کدام از رسانه های بین المللی متن کامل پرسش و پاسخ وزیر را منتشر نکردند اما سه رسانه الجزیره ، بی بی سی و ای اف پی بر سخنان وزیر امور خارجه ایران در خصوص احتمال تمدید مذاکرات متمرکز شده و تاکید کردند که محمد جواد ظریف از احتمال تمدید مذاکرات با قوت سخن گفته است .

الجزیره در این خصوص می نویسد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از دیدار با مقام های ارشدی از شش کشور مذاکره کننده با ایران در قالب 1+5 تاکید کرد که احتمال تمدید گفتگوهای هسته ای پس از تاریخ 20 جولای وجود دارد. این رسانه در ادامه از قول وزیر امور خارجه ایران می نویسد : تفاوت های جدی در مذاکرات هسته ای میان ما با امریکا ، انگلیس ، فرانسه ، المان ، روسیه و چین وجود دارد. البته اقای ظریف در بخش های دیگری از سخنان خود تاکید کرد که  نگارش متن توافق نامه ای که بر اساس آن برنامه هسته ای ایران در ازای برداشته شدن بخشی از تحریم ها تعدیل شود ، اخیرا پیشرفت شایانی داشته است . ظریف در بخش های دیگری از سخنان خود تاکید کرد که تمایلی میان شش قدرت مبنی بر اینکه زمان بیشتر می تواند سودمند باشد، وجود دارد. با اینهمه وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که تصمیمی در خصوص طولانی تر شدن زمان مذاکرات هنوز اتخاذ نشده است . لازم به ذکر است که هیچ کدام از اعضای 1+5 هم در این خصوص اظهار نظر واضحی نکرده اند.

ای اف پی نیز در خبری مشابه اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران خواهان تمدید ضرب الاجل زمانی برای مذاکرات هسته ای ایران شده است تا بتواند به توافقی تاریخی با قدرت های جهانی دست یابد. این موضع گیری پس از دیدار جان کری وزیر امور خارجه امریکا با همتای ایرانی اش از سوی ظریف در نشست خبری با اهالی رسانه های داخلی و خارجی مطرح شد.

بی بی سی نیز در خبری مشابه اعلام کرد که وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری خود از از احتمال تمدید مذاکرات تا پس از 20 جولای خبر داده است .

 

کلید واژه ها: مذاکرات هسته ای


نظر شما :