لس‌آنجلس تایمز: باید با ایران به توافق رسید

۲۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۹۳۵۹۸۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز»، سر مقاله روز پنجشنبه (دیروز) خود را به روند مذاکرات هسته ای میان گروه 1+5 و ایران اختصاص داد و خواستار تلاش دولت آمریکا برای توافق با ایران شد.

این روزنامه آمریکایی نوشت: یکشنبه هفته آینده پایان مهلت برای حصول توافق هسته ای با ایران است و همانطور که «جان کری»، وزیر امور خارجه آمریکا عنوان کرد بعید است که طی چند روز شکاف های واقعی کنونی از بین بروند. در این بین ایران نیز با گروه 1+5 در زمینه میزان غنی سازی اختلاف دارد و خواهان افزایش حجم غنی سازی است.

بر اساس این گزارش، عدم توافق با ایران که متعهد به داشتن برنامه هسته ای صلح آمیز شده  تا در عوض آن تحریم های تحمیلی رفع شوند ناامیدکننده است. در این فرآیند مهلت از بین رفته نباید فاجعه تلقی شود مگر این که اعضاء کنگره آمریکا در راه تمدید مدت مذاکرات با فشار بابت اعمال تحریم های بیشتر کارشکنی کنند.

این روزنامه در ادامه مقاله خود می نویسد: احتمال طولانی شدن مذاکرات نیز موردی تازه نیست و در توافق مقدماتی بین دو طرف این امر پیش بینی شده است. درواقع در این جا سئوال اصلی این است که آیا مذاکره کنندگان از سوی عوامل دیگر تضعیف خواهند شد یا خیر. حال که مذاکرات صورت گرفته و پیشرفت هایی داشته است کنگره باید از مواضع خود عدول کند.

لس آنجلس تایمز می نویسد: اعضای دو حزب اصلی کنگره طی مذاکرات و از زمان توافق مقدماتی سعی در وضع تحریم های جدید  علیه ایران کردند و باید گفت که برخی از این اعضاء از شکست مذاکرات خشنود خواهند شد چون به دولت ایران اعتقادی ندارند و تنها راه در این زمینه را حمله نظامی به این کشور می دانند.

لس آنلجس تایمز در خاتمه مقاله خود می نویسد: اگر لازم به تمدید زمان مذاکرات است، اوباما ضرورت دارد تا آماده دفاع از این پروسه و حق خود در ادامه رویکرد دیپلماسی همراه با دیگر کشورها باشد و حتی با قدرت وتوی خود در صورت لزوم از آن استفاده کند.

 


نظر شما :