بروجردی: جدای از نتیجه مذاکرات ما برنده ایم

۲۷ تیر ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۹۳۶۰۰۰ سرخط اخبار

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات 1+5 چه به نتیجه برسد و چه نرسد ما برنده ایم.

به گزارش ایرنا، شناسنامه در برنامه این هفته خود به بررسی زندگی کاری ˈعلاءالدین بروجردیˈ رییس کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی پرداخت.

وی درباره مذاکرات 1+5 گفت: این مذاکرات چه به نتیجه برسد و چه نرسد ما برنده ایم؛ اگر به نتیجه نرسد به دنیا ثابت شده که جمهوری اسلامی ایران در اوج صداقت و شفافیت عمل کرد و همه گام هایی که باید برمی داشت را برداشته است اما آمریکا بازی را بهم زد و اگر هم به نتیجه برسد که مشخص است.

وی در پاسخ به این سوال که به عنوان رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس از مذاکرات 1+5 دلواپس هستید یا دل آرام، گفت: مقطع فعلی عمر نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی در مقایسه با سختی های بیش از سه دهه گذشته قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه ما به تعبیر قرآن کریم از این بابت نگران هستیم که کسانی که در مقابل ما هستند دشمن ما به شمار می روند، گفت: تغییری در دشمنی آمریکا علیه ایران حاصل نشده نه اینکه اتفاق ناگواری می خواهد بیفتد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مقایسه تیم مذاکره کننده قبلی و فعلی گفت: 10 سال پیش وزرای خارجی آلمان، فرانسه و انگلیس در تهران بودند و جک استراو یکی از این سه وزیر بود؛ پیشنهاد دادیم که اجازه دهند 20 دستگاه سانتریفیوژ برای کار تحقیقاتی دانشمندان داشته باشیم اما وی با تکبر گفت: دوتا را هم اجازه نمی دهیم.

وی گفت: اما من بعدا در تهران خطاب به وی گفتم به خاطر می آورید که آن زمان چه گفتید؟ ما امروز 19 هزار دستگاه نصب شده داریم. حالا برنده و بازنده که بود؟ که وی پاسخی نداشت.

بروجردی با تاکید براینکه در آن شرایط حاضر نبودند این اجازه را بدهند یادآور شد: اما تحولات اتفاق افتاد و شرایط اکنون به گونه ای است که می گویند 20 درصد را نداشته باشید که در واقع تعبیر ساده این مفهوم آن است که اصل غنی سازی را پذیرفته اند از این رو شرایط نسبت به گذشته تغییر یافته است.


نظر شما :