فابیوس: غنی سازی اصلی‌ترین عامل اختلاف

۲۸ تیر ۱۳۹۳ | ۲۱:۲۶ کد : ۱۹۳۶۰۴۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه فرانسه در بیانیه ای با اشاره به تمدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ گفت که ایران با انتخاب های سختی در دوره تمدید مذاکرات روبرو است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، یک مقام دولت فرانسه گفت که ایران با انتخابهای سختی در دوره تمدید مذاکرات روبرو است.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در بیانیه ای که درباره مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین منتشر کرده با اشاره به تمدید 4 ماهه مذاکرات گفت: ایران در طول این مدت با تصمیمات دشوار و ضروری روبرو خواهد بود.

وی هشدار داد که اختلافات اساسی همچنان باقی است.

لوران فابیوس در بیانیه ای که درباره مذاکرات ایران و گروه 1+5 در وین منتشر کرده با اشاره به تمدید 4 ماهه مذاکرات گفت: ایران در طول این مدت با تصمیمات دشوار و ضروری روبرو خواهد بود.

وی هشدار داد که اختلافات اساسی همچنان باقی است.

وی در طول سفر خود به قاهره افزود: پاریس امیدوار است که مهلت تازه به ایران اجازه دهد انتخاب خود را بگیرد تا توافق حاصل شود.

ایران و قدرتهای جهانی پس 2 هفته مذاکرات سخت و فشرده و باقی ماندن اختلافات اساسی مجبور شدند این مذاکرات را تا 4 ماه دیگر تمدید کنند.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شب گذشته این موضوع را طی یک بیانیه مشترک اعلام کردند.

فابیوس گفت: بحثها با ایران درباره موضوعات مشخص پیشرفتهایی داشته اما اختلافات عمده به ویژه بر سر غنی سازی همچنان وجود دارند.

 وی افزود: انتظار می رود ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره امکان ابعاد نظامی برنامه هسته ای همکاری کند.

وی تاکید کرد که ایران متعهد است که نتایج آن را به آژانس تا پایان ماه جاری ارائه کند. این یک سیگنال قوی درباره جدی بودن ایران قبل از شروع دوباره مذاکرات در سپتامبر است. 


نظر شما :