افشاگری جمهوری خواهان در مورد ثروت کلینتون‌ها

۰۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۱:۳۷ کد : ۱۹۳۶۲۳۶ سرخط اخبار
«هیلاری کلینتون بیچاره» آدرس و نام وب سایتی است که کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکا به تازگی برای به تمسخر گرفتن ثروت هیلاری کلینتون، نامزد بالقوه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا راه اندازی کرده اند.
افشاگری جمهوری خواهان در مورد ثروت کلینتون‌ها

فرارو- این اقدام کمیته ملی جمهوری خواهان پس از آن صورت گرفت که کلینتون چندی پیش مدعی شده بود پس از خروج از کاخ سفید هیچ پولی برای او و همسرش، بیل کلینتون نمانده بود.

این وب سایت با پر رنگ کردن همین اظهار نظر، لیستی از خانه های چند میلیون دلاری و کتاب پرسود وی و دستمزدهایی که برای سخنرانی در دانشگاه ها دریافت می کرده را ارائه کرده است. این وب سایت با قلم بزرگ جمله «ما بدون هیچ پولی از کاخ سفید بیرون آمدیم.» را نوشته و ذیل آن با اشاره به «سود هشت میلیون دلاری از فروش کتاب خاطرات هیلاری کلینتون»، «خانه یک میلیون و 700 هزار دلاری در نیویورک»، «خانه دو میلیون و 850 هزار دلاری در واشنگتن دی.سی.»، «دستمزد 9 میلیون و 200 هزار دلاری برای سخنرانی» می پرسد: «آیا بی پولی واقعی این است؟ به نظر می رسد کلینتون با خانه چند میلیون دلاری خود وضعیت خوبی داشته باشد. نیازی نیست که کاخ سفید هم به آن اضافه شود. اگر می خواهید مانع ورود کلینتون به کاخ سفید شوید این عریضه را امضا کنید.»
 
به گزارش «هیلاری کلینتون بیچاره»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در سال 2013 برای سخنرانی در دانشگاه ایالتی نیویورک در بوفالو در ایالت نیویورک، 275 هزار دلار دریافت کرده و دانشجویان این دانشگاه اقدام کلینتون را «مسخره» خوانده اند. 
 
بر اساس گزارش ای بی سی نیوز، کلینتون برای سخنرانی در این دانشگاه با مسئولان آن قراردادی به امضا رسانده و بر اساس آن دانشگاه موظف به پرداخت هزار دلار برای رونویسی سریع از سخنان کلینتون بوده اما این رونوشت تنها برای ثبت در سوابق سخنران بوده و دانشگاه اجازه ضبط یا انتشار سخنرانی را نداشته است.
 
کلینتون از زمان ترک وزارت خارجه آمریکا سخنرانی های پولی بسیاری در دانشگاه ها داشته و تاکنون چندین دانشگاه دولتی علیرغم فشارهای مالی که به دانشجویان وارد می شود، مجبور به پرداخت بیش از 200 هزار دلار برای سخنرانی های کلینتون شده اند. به گفته کلینتون، وی از این پول برای حمایت از بنیاد بشردوستانه خانواده اش استفاده کرده است.
 
بر اساس گزارش واشنگتن پست، بیل کلینتون نیز از این قاعده مستثنی نبوده و بیش از نیمی از سخنرانی های پولی وی مربوط به خارج از خاک آمریکا می شود: 
 
«بیل کلینتون در خلال سال های 2001، زمانیکه کاخ سفید را ترک کرد تا سال 2013، زمانیکه هیلاری کلینتون به کار خود به عنوان وزیر امور خارجه پایان داد، برای 542 سخنرانی در سراسر جهان 104 میلیون و 900 هزار دلار دریافت کرده است. از این رقم 56 میلیون و 300 هزار دلار مربوط به سخنرانی های خارجی می شود که بسیاری از آنها در چین، ژاپن، کانادا و انگلیس انجام شده است.»
 
این وب سایت در ادامه با اشاره به گزارش وال استریت ژورنال این سوال را مطرح می کند که هیلاری چقدر فقیر است؟ بر اساس گزارش وال استریت ژورنال از درآمد کلینتون طی سال های اخیر، وی جزو جمعیت یک درصدی است که از 99 درصد مردم آمریکا ثروتمندتر هستند. 
 
نمودار رشد درآمد کلینتون طی سال های اخیر
 
 
در گزارش دیگری از وال استریت ژورنال آمده است: کلینتون برای سخنرانی در دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) 300 هزار دلار دریافت کرده و با این کار خود باعث شده جمهوری خواهان وی را به تمسخر بگیرند. حتی ستون نویس همراهی مانند روث مارکوس نیز در اینباره نوشت: «تو به پول بیشتری نیاز نداری، فقط این سخنرانی های پولی را متوقف کن.»
 
سوال دیگری که در این وب سایت مطرح شده این است: «آیا هیلاری مشکل مالی دارد؟» در پاسخ به این سوال به گزارش بن وایت در پلیتیکو اشاره می شود که اقدامات اخیر کلینتون را دلیلی برای زیر سوال رفتن نامزدی احتمالی وی برای انتخابات ریاست جمهوری 2016 از سوی کارشناسان دانسته است: «هیلاری کلینتون دوره سختی را با ثروتمند بودنش می گذراند. پس از دو هفته اشتباهات لفظی و تیترهای ناخوشایند، عناصر دموکراتیک، مورخان سیاسی و مشاوران ثروت ملی همگی به این نتیجه رسیده اند که استراتژی فعلی کلینتون- رفتار کردن به گونه ای که انگار ثروت چندانی ندارد- کارساز نیست و باید هرچه سریعتر تغییر کند.»
 

کلید واژه ها: کلینتون


نظر شما :