اوباما: مرسی قادر به اداره مصر نبود

۱۳ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۲۰ کد : ۱۹۳۶۷۳۱ سرخط اخبار

باراک اوباما در پاسخ به نامه ای از سوی اخوان المسلمین مصر اعلام کرد که محمد مرسی ثابت کرد که قادر به اداره مصر به نحوی که تمام گروه های سیاسی را در نظر داشته باشد، نبود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی بوابه الاهرام، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به نامه ای از سوی اخوان المسلمین که از سوی مرکز روابط مصری آمریکایی، یکی از سازمان حامی اخوان المسلمین در واشنگتن فاش شد، اعلام کرد: محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر ناتوانی خود را برای اداره مصر به نحوی که تمام گروه های سیاسی را در نظر داشته باشد، ثابت کرد.

وی عنوان داشت: این در حالی است که دولت انتقالی که جایگزین مرسی شد، توانست به خواسته های میلیون ها مصری جامه عمل بپوشاند که اعتقاد داشتند انقلاب در مسیر نادرستی حرکت می کند.

اوباما گفت: زمانی که روند تغییرات مسالمت آمیز در تونس و مصر در سال 2011 آغاز شد، آمریکا گزینه حمایت از کسانی که خواهان تغییر بودند را انتخاب کرد و ما دست به این کار زدیم و ما می دانستیم که روند تغییرات دموکراتیک دشوار خواهد بود، اما جوامعی که مبتنی بر اصول دموکراسی هستند، قطعا دارای ثبات و آرامش بیشتری خواهند بود.

رئیس جمهور آمریکا افزود: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور جدید مصر تعهد داد که به آزادی های اساسی برای مصری ها احترام بگذارد و به گونه ای کشور را اداره کند که تمامی گروه های سیاسی را در نظر داشته باشد و این مساله ای است که آمریکا از آن استقبال کرده است. واشنگتن تلاش کرد تا از هیچ گروهی در مصر حمایت نکند و تلاش واشنگتن بر این امر بود که هر دولتی را که متجلی اراده ملت مصر باشد و دموکراسی واقعی را به رسمیت بشناسد، ترغیب و تشویق کند.

اوباما عنوان داشت: آمریکا برقراری روابط سازنده خود را با دولت جدید مصر که از منافع اصلی همچون مبارزه با تروریسم و اجرای معاهده صلح میان مصر و اسرائیل حمایت می کند، حفظ خواهد کرد و ما کاملا از پیشرفتی که مصر در عرصه حمایت از روند دموکراسی به دست آورده است، حمایت خواهیم کرد.

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :