کری: هیچ گروهی از دولت جدید عراق حذف نشود

۲۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۰۶ کد : ۱۹۳۷۰۰۹ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا در کنفرانش خبری مشترک با وزرای دفاع و خارجه استرالیا درباره اوضاع عراق گفت که واشنگتن آماده بررسی گزینه های سیاسی و اقتصادی و امنیتی بیشتری در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» در استرالیا تصریح کرد که آمریکا آماده تقویت رابطه با کره شمالی است.

وی همچنین خواستار تشکیل دولت جدید در عراق به شیوه ای شد که هیچ گروهی از آن حذف نشود. وی تأکید کرد، عراق می بایست به منظور به دست آوردن اعتماد مجدد شهروندان، از خود عزم و اراده نشان دهد.

وزیر خارجه آمریکا از «حیدر العبادی» نخست وزیر منتصب عراق خواست تا هرچه سریعتر یک دولت فراگیر تشکیل دهد و گزینه اعزام نیروی نظامی آمریکا به عراق را رد کرد.

وی درباره نخست وزیر جدید عراق گفت: ما از او می خواهیم هرچه سریعتر کابینه را تشکیل دهد و آمریکا آماده حمایت از دولت جدید و جامع عراق و مبارزه این کشور با داعش است.

کری تصریح کرد: هیچ نیروی نظامی آمریکایی به عراق اعزام نمی شود. این جنگی است که عراقی ها باید خود در آن شرکت داشته باشند.

وزیر خارجه آمریکا که در کنفرانس خبری مشترک با وزرای خارجه و دفاع استرالیا به همراه وزیر دفاع آمریکا صحبت می کرد در ادامه در خصوص تلاش های استرالیا در امدادرسانی به عراق گفت: من از استرالیا که یکبار دیگر پیشنهاد کمک های انساندوستانه در عراق را در این شرایط بحرانی افزایش داده است، تشکر می کنم.

چاک هیگل در راستای هدف آمریکا برای تقویت حضور نظامی واشنگتن در شمال استرالیا گفت: امروز ما توافقنامه استقرار نیروی استرالیا-آمریکا را به امضا درآوردیم.

وی ادامه داد که اعضای نیروی هوایی چرخشی آمریکا در داروین واقع در شمال استرالیا موجب می شود که سهم ائتلاف آمریکا در امنیت منطقه ای بیشتر شود و همچنین توازن استراتژیک آمریکا آسیا و اقیانوسیه نیز تقویت شود.

آمریکا در حال حاضر بیش از 1200 تفنگدار دریایی در منطقه داروین در استرالیا مستقر کرده است.

وزیر خارجه آمریکا همچنین بعد از گفت وهای مشترک امنیتی در سیدنی درباره گروههای تروریستی در سوریه و عراق  اینگونه گفت: ما قصد داریم به یکدیگر (استرالیا) بپیوندیم تا این موضوع را در نشست جاری سازمان ملل مطرح کنیم و آن را طوری در برنامه کار قرار دهیم که حمایت کشورهای منبع و کشورهای نگران را برانگیزیم.

موضوع خارجی هایی که به مناطق درگیر سفر می کنند تا به گروههای تروریستی افراطی بپیونند نیز در سیدنی بین مقامات استرالیایی و آمریکایی مورد بحث قرار گرفت.

کلید واژه ها: استرالیا


نظر شما :