کری: آماده بهبود روابط با کره‌شمالی هستیم

۲۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۲۲:۰۱ کد : ۱۹۳۷۰۱۷ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) ضمن ابراز آمادگی برای بهبود روابط با کره شمالی هشدار داد، اگر پیونگ یانگ رویه تقابل را انتخاب کند، واشنگتن آماده اعمال فشارها و انزوای بیشتر این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست امنیتی مشترک با جولی بیشاپ، همتای استرالیایی اش گفت، هر دو طرف درباره امیدها برای اقدامی صلح آمیز در راستای دستیابی به شبه جزیره کره عاری از تسلیحات هسته ای مذاکره کردند.

کری گفت: باید صریحا بگویم که آمریکا کاملا آماده است تا روابط با کره شمالی را بهبود بخشد اما این تنها در صورتی است که پیونگ یانگ به قوانین بین المللی احترام بگذارد. به همین سادگی. اما اشتباه نکنید اگر کره شمالی رویه تقابل را پیش بگیرد ما برای افزایش فشارها از جمله از طریق اعمال تحریم های شدیدتر و انزوای بیشتر نیز آماده هستیم.

یکی از مقام های ارشد ارتش کره شمالی ماه گذشته میلادی پس از متهم کردن واشنگتن به افزاش تنش های نظامی در شبه جزیره کره تهدید کرد که به کاخ سفید و پنتاگون حمله ای اتمی خواهد کرد.

جان کری همچنین افزود: آمریکا و استرالیا امروز موافقت کردند تا نگرانی های خود درباره تهدید اعمال شده از سوی شبه نظامیان خارجی در سوریه، عراق و جاهای دیگر را به سازمان ملل ارائه دهند.

کری پس از مذاکرات امنیتی مشترک در سیدنی گفت: ما تصمیم داریم تا با یکدیگر این مساله را در نشست ماه جاری میلادی سازمان ملل مطرح کرده وآن را در برنامه قرار دهیم تا کشورهای دیگر نیز از آن حمایت کنند.

وی همچنین تصویر منتشر شده از یک پسر هفت ساله متولد سیدنی در رقة سوریه را که سر بریده یک سرباز سوری را در دست گرفته بود، به عنوان یکی از وحشتناک ترین، مشمئز کننده ترین و عجیب ترین تصاویری که تاکنون منتشر شده، توصیف کرد.

روزنامه آسترلین روز دوشنبه تصویر پسر خالد شروف، یکی از شبه نظامیان داعش در رقة را منتشر کرد که سر بریده شده یک سرباز سوری را در دست گرفته بود.

کری گفت: این تصویر نشان می دهد که چرا داعش تهدیدی برای جهان است. تصویر یک پسر هفت ساله که سر بریده شده ای را با افتخار و حمایت پدرش و حضور برادرانش در دست گرفته واقعا وحشتناک و مشمئزکننده است. این بچه باید در مدرسه باشد، باید تحصیل کند، باید با دیگر بچه ها بازی کند نه اینکه سر بریده شده ای را در دست بگیرد.

پدربزرگ این بچه هفت ساله که در سیدنی راننده کامیون است، گفت: من برای این بچه ها نگرانم. آن ها در حال حاضر چه زندگی ای دارند؟ آیا دولت می تواند کاری برای دوری این بچه ها از این مرد انجام دهد؟

در ادامه وزیر امور خارجه استرالیا گفت: اگر این خانواده به استرالیا بازگردند با اقدامات قانونی مواجه شده و دستگیر می شوند.

خالد شروف سال گذشته میلادی برای خروج از استرالیا از پاسپورت برادرش استفاده کرد. دولت استرالیا وی را به خاطر تهدیدهای تروریستی که اعمال کرده بود از خروج از کشور منع کرده بود.

کلید واژه ها: استرالیا


نظر شما :