واکنش کره شمالی به اظهارات جان کری

۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۸:۳۱ کد : ۱۹۳۷۲۲۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اظهارات جان کری در مورد نقض حقوق بشر در کره را دروغ محض و تهمت پوچ خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری ایتارتاس سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی به انتقاد شدید از اظهارات اخیر«جان کری» در نشست سیاست آسیایی در هاوایی مبنی بر نقض حقوق بشر در کره شمالی پرداخت.

وی اظهارات جان کری را دروغ مطلق و بر پایه اطلاعات بی اساس خواند. سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی سخنان اخیر جان کری را نمونه دیگری از دشمنی دیرینه آمریکا با کشور خود نامید.

این مقام کره شمالی مدعی شد که جان کری با ارائه تهمت های پوچ به کره شمالی تلاش می کند تصویری غلط از این کشور در عرصه بین المللی ارائه دهد و بدین ترتیب جنگ طلبی های خود و کره جنوبی در منطقه را توجیه کند. آمریکا با بهانه حقوق بشر به دنبال سرنگون کردن سیستم سیاسی کره شمالی است. با این حال کره شمالی با تمام قوا از منافع خود در مقابل واشنگتن دفاع خواهد کرد.

جان کری در نشست سیاست آسیایی که در هاوایی برگزار شده بود ضمن توجه به اهمیت آسیا در عرصه سیاست خارجی آمریکا، از تاکید رئیس جمهور بر گسترش روابط واشنگتن با کشورهای آسیای پاسیفیک خبر داد. به گفته جان کری، آمریکا در صدد است در زمینه های مختلف از جمله گسترش روابط اقتصادی و تجاری و بسط دموکراسی در جوامع آسیایی فعالیت داشته باشد.

کلید واژه ها: جان کری


نظر شما :