استقبال اوباما از نابودی مواد شیمیایی سوریه

۲۸ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۹:۲۷ کد : ۱۹۳۷۲۲۷ سرخط اخبار

رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از نابودی آخرین بخش از مواد شیمیایی سوریه استقبال کرده و آن را رخدادی بسیار مهم ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای از نابودی آخرین بخش از مواد شیمیایی سوریه استقبال کرده و آن را رخدادی بسیار مهم ارزیابی کرد.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه از نابودی «خطرناک ترین تسلیحات شیمیایی سوریه» خبر داد و این امر را «نقطه عطفی» بزرگ توصیف کرد.

با این حال کری بار دیگر مدعی شده است که هنوز سوالاتی در مورد ابعاد برنامه شیمیایی سوریه وجود دارد. وی همچنین دولت سوریه را فاقد مشروعیت خوانده و مدعی استفاده از تسلیحات شیمیایی در این کشور شده است.

وزارت دفاع آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد پرسنل کشتی «کیپ ری» پس از حضور 45 روزه در آب های بین المللی، عملیات امحای خطرناک ترین بخش مواد شیمیایی سوریه را به پایان رسانده اند.

بر اساس توافقی که سال گذشته میان «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و کری صورت گرفت، دولت سوریه با امحای کامل برنامه تسلیحات شیمیایی خود موافقت کرد. با وجود ناامن بودن برخی مناطق سوریه و موانعی که در مسیر خروج مواد شیمیایی وجود داشت، روند امحای تسلیحات شیمیایی تأخیر چندانی نداشته است.


نظر شما :