پاسخ ما به دشمنان دیپلماتیک نیست، عملیاتی است

۰۴ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۸:۵۶ کد : ۱۹۳۷۴۷۰ سرخط اخبار

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که پاسخ ما دیپلماتیک نیست، گفت: ما در میدان پاسخ می دهیم و لزوما واکنش های خود را هم اعلام نمی کنیم، بلکه اعمال می کنیم. واکنش های ما عملیاتی است و دشمنان ما اینها را می بینند، می فهمند و احساس می کنند.

به گزارش ایسنا، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش روز بسیج کارمندان که در تالار اجتماعات وزارت کشور برگزار شد، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز ما شاهد تحولات و حوادث خارق العاده ای بوده ایم. پیروزی های شگفت انگیز در اوج نابرابری ها، شکست های خارق العاده در جبهه دشمنان بزرگ که مقیاس قدرت شان جهانی بوده، دفاع از دستاوردهای ارزشمند یک انقلاب تاریخی شکوهمند، حفظ استقلال و همبستگی در فضایی پر از توطئه و تهدید از جمله این تحولات و حوادث بوده است.

وی افزود: همه این حوادث آفرینش صفحاتی درخشان از تاریخ ملت ایران را رقم زد که تفکرات و معادلات و فرمول ها و روندهای جاری در جهان را به هم زد و معیارهای قضاوت جدیدی برای ملت ایران ساخت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که این حوادث طراز و ارتفاع شخصیت ملت مسلمان ایران در موقعیت بین المللی را تثبیت کرد، گفت: این اتفاقات از ملت ایران شاخص هایی جذاب و قابل تبدیل شدن به الگو همچون الگو در ثبات قدم، مقاومت، عزت طلبی و سربلندی ساخت. امروز نگاه جهانی به ملت ایران نگاهی بسیار رفیع است.

سلامی در ادامه به عوامل قرار گرفتن ایران در جایگاه امروز خود اشاره کرد و گفت: مهم ترین عامل حاکم بودن، روح تفکر انقلابی و بسیجی در ایران اسلامی است. این تفکر از درون فضای جوشان ذهن امام انقلاب و از درون افق های بلند و ژرف اندیشه های روشن و منادی رهبر عظیم الشان انقلاب سرچشمه گرفته است.

وی اضافه کرد: این تفکر بسیجی توانست جنگ هشت ساله ای که همه قدرت های جهانی علیه ایران آغاز کردند را با پیروزی ملت ایران به پایان برساند. این روحیه زمانی که به قلب و فکر جامعه نفوذ پیدا کرد و حاکم شد از ملت ایران ملتی شکست ناپذیر ساخت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که هر ملت هر آنگونه که می اندیشد و آرزو می کند، عمل می کند، خاطرنشان کرد: وسعت و بزرگی هر ملت به اندازه وسعت آرزوها و کرانه های تصور اوست. هنر رهبران بزرگ انقلاب ما یعنی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری معماری فضای ذهن جامعه بوده است. معماری آرزوها و مهندسی تفکر جامعه برای فتح قله های بزرگ نه فقط در میدان اذهان، بلکه به واقعیتی روی زمین تبدیل شد.

سلامی با اشاره به تلاش دشمن برای حذف و شکست انقلاب اسلامی طی سال های پس از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: سناریوهای عملیاتی و استراتژی های میدانی دشمن در طول 36 سال پس از پیروزی انقلاب همه در شکست دادن و توقف انقلاب در زمان و حبس کردن آن در جغرافیای درونی خود شکل گرفته است.

وی همچنین با تاکید بر این که هرگاه با قصد غربت و نیت خالص با تکیه بر قدرت الهی به میدان مبارز با دشمن برویم، کمیت ملاک قرار نمی گیرد، اظهار کرد: هیچگاه قلیل بودن جمعیت مومنان دلیلی برای شکست آنها نمی شود. ما امروز نه فقط با استناد به آیات قرآن، بلکه با تکیه بر تجربیات خود می گوییم که هر جا موفق بوده ایم نسبت به دشمنان در اقلیت قوا قرار داشتیم. ما توانسته ایم دشمنان بزرگ را بهتر شکست دهیم؛ چرا که بر خدا توکل کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر این که دفاع هشت ساله یک جنگ جهانی بود، خاطرنشان کرد: دفاع هشت ساله ما در برابر ائتلاف همه قدرت ها بود.

سلامی با اشاره به جنگ 33 روزه لبنان خاطرنشان کرد: این تفکر بسیجی است که توانست در جنوب لبنان برای نخستین بار در تاریخ جهان عرب به نام انقلاب اسلامی و اسلام ارتش رژیم صهیونیستی را وادار به فرار و عقب نشینی کند. این تفکر بسیجی است که در غزه شعله می کشد، در لبنان طوفان ایجاد می کند و در سوریه قدرت آمریکا و متحدان منطقه ای او را خاموش می کند.

وی با بیان این که رویدادی که پس از حاکم شدن تفکر بسیجی در منطقه رخ می دهد، تبدیل شدن رژیم صهیونیستی به تنها کشوری است که تمام مناطق اطراف آن تقابل آتش دشمنان همجوار اوست، گفت: این رویداد بزرگ ترین معمای امنیت برای رژیمی است که هیچ یک از عناصر بقا را در اختیار ندارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که آثار، نمادها و جلوه های محو این رژیم از صحنه جغرافیای سیاسی جهان امروز بهتر از هر روز دیگری دیده می شود، خاطرنشان کرد: محو رژیم صهیونیستی محو قریب الوقوع و نزدیکی است.

سلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به حضور گروه های افراطی در منطقه با تاکید بر این که آمریکا دیگر قادر به آفرینش نظم در جهان و منطقه نیست، گفت: امروز آمریکا هر چه سرمایه می اندوزد خود مجبور به متلاشی کردن آن می شود. امروز مدل تفکر انقلابی و بسیجی قادر است که قدرت های بزرگ را در کریدور سیاست های خود قرار دهد و آنها را در ریل هایی قرار دهد که انقلاب اسلامی ریل گذاری های آن را انجام می دهد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر سوریه اظهار کرد: آنها به سوریه آمدند تا میان نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و زنجیره مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی با منافع استکباری خود موازنه ای برقرار کنند و نفوذ جمهوری اسلامی را از بین ببرند و مقاومت را بشکنند. آنها برای این اهداف خود از گروه های تروریستی حمایت کردند و با حمایت مالی از آنها، آنها را گسترش و تسلیح کردند. همچنین جریانات وهابی را برای تغذیه اعتقادی این گروه ها به کار گرفتند سپس این جمعیت را به سمت عراق متمایل کردند تا نفوذ منطقه ای ما به سمت غرب را کاهش دهند اما به دلیل نداشتن تسلط و در کنترل حوادث و فقدان عقل راهبردی برای پیگیری تحولات مجبور شدند که قدرت خودساخته خود را در معرض انزوا و تهاجم قرار دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که حرکت امروز آمریکا حرکت بر روی محیط یک دایره است، اظهار کرد: امروز آمریکا هر چه از نقطه اول خود دور می شود به همان نقطه باز می گردد و هر چه تلاش می کند که قدرت جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کند فضای بیشتری برای نفوذ و قدرت بازیگری ما می سازد.

سلامی همچنین با اشاره به مفهوم نرخ تنزل سیاسی خاطرنشان کرد: در عملیات سیاسی مفهومی به نام نرخ تنزل سیاسی وجود دارد و آنچه که امروز برای آمریکا در حال وقوع است این است که نرخ تنزل سیاسی آنها بسیار بالا رفته است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با غرب با تاکید بر این که آنها دیگر رقمی ندارند، اظهار کرد: ما امروز می توانیم ناامیدی و بی رمق بودن را در چهره طرف مقابل خود احساس کنیم چرا که آنها احساس می کنند که شاید ماه ها و سال های آخر حیات خود را سپری می کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر این که اگر کرانه باختری مسلح شود محو رژیم صهیونیستی به طور اتوماتیک صورت می گیرد، گفت: از آنجایی که رژیم صهیونیستی نه جغرافیا دارد و نه قدرت روانی قابل توجهی و با توجه به اینکه در محاصره قرار گرفته و منزوی شده است چنانچه کرانه باختری مسلح شود به صورت اتوماتیک محو رژیم صهیونیستی اتفاق می افتد.

سلامی با اشاره به حضور گروه های افراطی در کشور عراق، خاطرنشان کرد: مطمئنا پدیده شوم و نفرت انگیزی که به نام داعش شکل گرفته است وحشی ترین و نفرت انگیزرین تصویر از مسلمانان را نشان می دهد. این موجودیت و هویت تازه ظهور یافته ای که از باطل شکل گرفته است و به سمت اهداف باطل حرکت می کند بر اساس تحلیل های منطقه ای کم کم دود خواهد شد چرا که امروز در عراق دولتی مبتنی بر وحدت ملی شکل گرفته است و همه طیف ها در حاکمیت نقش برابری دارند.

وی ادامه داد: داعش به واسطه اینکه در عراق فاقد هرگونه عقبه و پشتوانه است و با توجه به اینکه جامعه جهانی مجبور شده است که این گروه را در انزوای سیاسی و تسلیحاتی قرار دهد حداکثر کاری که می تواند انجام دهد حرکت به سمت کشورهایی است که به حمایت از او پرداخته اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به متلاشی شدن یکی از پرنده های متعلق به رژیم صهیونیستی در آسمان کشور توسط پدافند هوایی، گفت: ما ملاحظه کردیم که یک پرنده کوچک داراگریز رژیم صهیونیستی که فناوری های پنهان کاری و نامرئی بودن و رادارگریز بودن در همه اجزای آن به کار گرفته شده بود به محض ورود به مرز در رصد و رهگیری سیستم پدافندی ما قرار گرفت.

سلامی با بیان این که ما این پرنده را رهگیری کردیم تا سناریوی اطلاعاتی دشمن را کشف کنیم، خاطرنشان کرد: ما به محض کشف سناریوی اطلاعاتی دشمن در موقعیت مناسبی این پرنده را شکار کردیم.

وی تصریح کرد: اگرچه این واقعه از لحاظ تاکتیکی به ظاهر پدیده تاکتیکی محدودی به نظر می رسد اما پیام های راهبردی دفاعی قدرتمندی به دشمنان ما منتشر کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که پاسخ ما دیپلماتیک نیست، گفت: ما در میدان پاسخ می دهیم و لزوما واکنش های خود را هم اعلام نمی کنیم بلکه اعمال می کنیم. واکنش های ما عملیاتی است و دشمنان ما اینها را می بینند، می فهمند و حس می کنند بنابراین نظام ما نظامی مقتدر و توانمند و نافذ است که قادر است در هر سطحی با هر دشمنی و در هر وسعتی مقابله لازم را انجام دهد.

کلید واژه ها: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمانده کل سپاه پاسداران فرمانده کل سپاه رژیم صهیونیستی


نظر شما :