ملاقات فرمانده ارتش پاکستان با مخالفان دولت

۰۸ شهریور ۱۳۹۳ | ۰۰:۱۳ کد : ۱۹۳۷۶۲۲ سرخط اخبار

پس از اینکه دولت برای مذاکره با مخالفان از ارتش درخواست کمک کرد، «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان در اسلام آباد با «طاهر القادری» و «عمران خان» ملاقات کرد اما رهبران مخالف همچنان بر استعفای نخست وزیر اصرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام آباد،عمران خان و طاهر القادری اعلام کردند: دولت برای حل بحران سیاسی از احزاب مخالف خواسته تا میانجیگری ارتش را بپذیرند.

«عاصم سلیم باجوه» سخنگوی ارتش پاکستان در پیام «توییتر» خود ادعا کرد: راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان پس از اینکه رهبران مخالف ملاقات با وی برای مذاکره با دولت را پذیرفتند در اسلام آباد با طاهر القادری و عمران خان ملاقات کرد.

رهبران مخالف پس از ملاقات با فرمانده ارتش اعلام کردند: استعفای نخست وزیر همچنان در اولویت درخواست های مخالفان قرار دارد و دولت باید تا 24 ساعت آینده وضعیت خود را مشخص کند.

به نقل از پایگاه خبری «اکسپرس» رهبران احزاب مخالف اعلام کردند: با آغوش باز میانجی گری ارتش را می پذیرند اما از مطالبات قبلی خود از جمله مجازات عاملان حادثه «مادل تاون»، بررسی تقلب در انتخابات سال 2013 و اصلاح نظام انتخاباتی و همچنین استعفای نخست وزیر عقب نشینی نخواهند کرد.

عمران خان رهبر حزب تحریک انصاف پس از ملاقات با فرمانده ارتش پاکستان در گفت وگو با خبرنگاران تأکید کرد: راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان اطمینان داد نظام انتخاباتی اصلاح می شود و ما به ایشان اعتماد می کنیم.

وی افزود: در تمام زمینه ها به توافق رسیده ایم و فقط کافی است آخرین خواسته ما یعنی استعفای نخست وزیر نیز پذیرفته شود.

«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان در مصاحبه امروز خود اعلام کرد: باید به میانجی گری ارتش در چهارچوب قانون اساسی با دید مثبت نگاه کرد.

به گفته کارشناسان: میانجی گری ارتش برای حل بحران سیاسی ممکن است راهی برای سلطه دوباره نظامیان در امور سیاسی پاکستان باشد لذا باید در این زمینه محتاط بود.

کلید واژه ها: پاکستان ارتش پاکستان فرمانده ارتش پاکستان


نظر شما :