القاعده: آمریکا درباره ما دروغ می گوید

۲۵ شهریور ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۹۳۸۳۸۶ سرخط اخبار

گروه القاعده ارزیابی آمریکا مبنی بر افول این گروه را "دروغ" خواند و در پیام خود به تروریست های داعش که رقیب آن ها محسوب می شود، هیچ اشاره ای نکرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، "حسان عبدالرئوف" از کهنه سربازان مصری القاعده مدعی شد: هر خطایی که شاخه های منطقه ای القاعده احتمالا مرتکب شده اند، بسیار محدود است و شمار موفقیت های آن ها بسیار است.

وی همچنین نسبت به کشته شدن "غیرعمدی" بی گناهان در جریان عملیات های القاعده عذرخواهی کرد اما جزئیات بیشتری نگفت. عبدالرئوف که در دوران اسامه بن لادن، رهبر سابق القاعده خدمت می کرد، گفت که این گروه در حال گسترش در سراسر جهان است. القاعده هم اکنون با چالش فعالیتهای گروه داعش مواجه است چرا که این گروه تروریستی تلاش می کند تا هرچه بیشتر به اراضی خود در عراق و سوریه بیفزاید و همین امر رقابتی میان این دو گروه ایجاد کرده است.

حسام عبدالرئوف در ادامه پیام خود تاکید کرد: چطور اقدامات القاعده می تواند به سرعت کاهش یابد و یا بسیاری از رهبران ارشد آن کشته شوند، در حالی که این گروه همچنان در حال پیشروی است و جبهه های جدیدی ایجاد می کند؟

کلید واژه ها: القاعده


نظر شما :