70 هزار کرد سوری وارد ترکیه شدند

۳۰ شهریور ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۴ کد : ۱۹۳۸۶۲۴ سرخط اخبار

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد امروز (یکشنبه) اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته بیش از 70 هزار کرد سوریه برای فرار از حملات و قساوت های گروه تروریستی داعش وارد ترکیه شده اند.

در این زمینه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد:به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، این کمیساریا با صدور بیانیه ای اعلام کرد به همین دلیل برنامه های خود را برای افزایش کمک به ترکیه به منظور امدادرسانی به نزدیک به 70 هزار سوری افزایش داده است.

این در حالی است که 'مسعود بارزانی' رییس اقلیم کردستان عراق روز جمعه (28 شهریور) از جامعه بین المللی خواسته بود به هر شکل ممکن شهر تحت محاصره 'کوبانی' را نجات دهند. اعضای گروه تروریستی داعش از روز پنجشنبه این شهر را به همراه دست کم 21 روستای دیگر تحت محاصره و زیر حملات شدید قرار داده اند.

کوبانی که عین العرب هم نامیده می شود، شهری کردنشین در نزدیکی محدوده مرزی ترکیه در شمال سوریه است.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند.

گروه تروریستی تکفیری داعش علاوه بر جنایات وسیعی که مرتکب شده، ادعای تجزیه عراق را دارد و اقلیت های مذهبی و قومی از جمله مسیحیان و ایزدیان عراقی را به شدت تهدید می کند.

شورای امنیت سازمان ملل در چندین قطعنامه ضمن محکومیت اقدامات تروریستی داعش در عراق و تلاش برای مسدود کردن منابع مالی کمک رسان به این گروه تروریستی، از دولت ها خواسته است به عراق برای مقابله با بحران انسانی ناشی از حملات گروه تروریستی داعش کمک کنند.


نظر شما :