هشدار روزنامه آمریکایی به السیسی

۰۵ آبان ۱۳۹۳ | ۰۴:۱۱ کد : ۱۹۴۰۰۸۳ سرخط اخبار

روزنامه «واشنگتن پست» سرکوب فعالان مدنی در مصر را «اشتباهی جدی» خواند و درباره تکرار سرنوشت روسای جمهور سابق این کشور برای السیسی هشدار داد.

به گزارش فارس، روزنامه «واشنگتن پست» روز یکشنبه در گزارشی، نسبت به روند سرکوب فعالان مدنی در مصر و عواقب آن هشدار داد.

این روزنامه در این مورد نوشت: «دولت مصر ضرب الاجل 10 نوامبر را برای ثبت نام سازمان های غیردولتی تحت قانونی که در زمان حسنی مبارک وجود داشت، تعیین کرد؛ قانونی که به دولت قدرتی فراگیر در قبال چنین سازمان هایی می دهد. گروه های مدنی با دو انتخاب مواجهند: به کنترل دولت دربیایند و یا خطر حبس را در ازای عدم ثبت نام به جان بخرند».

این روزنامه آمریکایی در ادامه با اشاره به انفعال و عدم موضعگیری غرب در مقابل سرکوب آزادی ها در مصر می نویسد: «آمریکا و اروپا سرکوب جامعه مدنی در مصر را امری "تاسف برانگیز" می دانند اما آن را مستحق پرداختن نمی دانند؛ موضوعی که به منظور حفظ روابط دوستانه با یک دولت باثبات و تقریبا دوست در منطقه ای پر از ناامنی و درگیری صورت می گیرد اما این "اشتباهی جدی" است».

واشنگتن پست با هشدار درباره احتمال تکرار اعتراضات دوره حسنی مبارک و محمد مرسی در دوران عبدالفتاح السیسی می افزاید: «رئیس جمهور مصر تنها در صورتی قادر به جلوگیری از سرنوشت دو خلف خود خواهد کرد که دولتی بسازد که قادر به رفع خواسته ها و نیازهای مدت ها نادیده گرفته شده مردم باشد. البته چنین تغییری تنها با ایجاد روابط پویا و بین دولت و شهروندان قابل تحقق است».

هشدار این پایگاه درباره سرنگونی السیسی و تکرار سرنوشت حسنی مبارک و محمد مرسی در حالی مطرح می شود که با تشدید سرکوب مخالفان بویژه اخوان المسلمین در مصر، احکام سنگین قضایی علیه مخالفان صادر می شود
 

کلید واژه ها: مصر


نظر شما :