سفیر آمریکا در یمن با رهبر انصارالله دیدار می کند

۲۴ آبان ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۲ کد : ۱۹۴۰۸۳۱ سرخط اخبار

یک منبع نزدیک به سفارت آمریکا در صنعا در گفت وگو با «القدس العربی»، ادعا کرد که به زودی سفیر آمریکا با رهبر انصارالله یمن دیدار خواهد کرد.

به گزارش فارس، یک منبع آگاه نزدیک به سفارت آمریکا در صنعا به روزنامه فرامنطقه ای «القدس العربی» از احتمال دیدار سفیر آمریکا در یمن با رهبر انصارالله یمن خبر داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود ادعا کرد که اقداماتی در جریان است تا «متیو تیلور» سفیر آمریکا در صنعا با «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن دیدار و گفت وگو کند.

وی مدعی شد که تیلور نامه ای را برای رهبر انصارالله در «صعده» واقع در شمال یمن ارسال و پیشنهاد دیداری دوجانبه را مطرح کرده است. عبدالملک الحوثی نیز با این پیشنهاد موافقت کرده اما خواسته است که این دیدار به جای صنعا، در صعده برگزار شود.

این منبع نزدیک به سفارت آمریکا در ادامه ادعای خود گفت که مقدمات برگزاری این دیدار در جریان است اما مکان آن هنوز مشخص نشده است. این دیدار در اسرع وقت صورت خواهد گرفت و دو طرف نیز به این دیدار تمایل دارند. تمایل آمریکا به این دیدار چند هفته پیش از طریق «جمال بنعمر» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن به «مهدی المشاط» رئیس دفتر الحوثی در صنعا ابلاغ شده است.

این در حالی است که انصارالله یمن و انقلابیون این کشور همواره آمریکا را به دخالت در امور داخلی کشورشان متهم کرده اند.

کلید واژه ها: انصارالله رهبر انصارالله انصارالله یمن


نظر شما :