ایران در مذاکرات راه‌حل‌ منطقی ارائه کرد

۲۹ آبان ۱۳۹۳ | ۰۴:۲۵ کد : ۱۹۴۱۰۰۱ سرخط اخبار
رییس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری از درنظر گرفتن بودجه برای چند شهر مذهبی که وضعیت ممتازی دارند در صورت بهتر شدن وضعیت اقتصاد به مساله مذاکرات هم اشاره کرد و گفت: این شکل مذاکرات، مذاکرات راهبردی نیست بلکه از صنف بقالی و چانه زنی در آن است اما ایران راه حل های منصفانه و منطقی را ارائه کرد.
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در بدو ورود به شهر مشهد در جمع خبرنگاران درباره بدرفتاری آمریکایی ها در مذاکرات گفت: البته برخی از پیشنهاداتشان با یک سری مسائل دیگر همراه شد و ممکن است این روش ها تاکتیک های مذاکراتی باشند، چون چانه زنی مذاکراتی که این ها دارند بیشتر شکل یک مذاکرات راهبردی نیست و از صنف چانه زنی و بقالی در آن است و به همین دلیل است که طولانی شده است.
 
رییس قوه مقننه افزود: فکر می کنم راه حل هایی که ایران ارائه کرد راه حل های منصفانه ای بوده و با یک منطقی همراه بود لذا باید از فرصت استفاده کنند یعنی اگر زمان گرفته شود به نفع خودشان هم نیست یعنی نباید ایران را از راهی که انتخاب کرده مایوس کنند. البته عقب گرد را نمی دانم از این جنس حرف ها و فراز و فرودها زیاد زده می شود و نباید جدی بگیریم.
 
لاریجانی در ادامه به هدف خود از سفر به مشهد که به منظور شرکت در همایش ملی منطقه ای راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است اشاره کرد و افزود: اولا زیارت امام رضا (ع) برای همه توفیقی است که از این فرصت ها باید استفاده کنیم و همچنین در همایشی هم که برای اقتصاد مقاومتی ترتیب داده شده است شرکت خواهیم کرد.
 
لاریجانی خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی از موضوعات مهمی است که باید برای آن مدل های اجرایی را پیدا کنیم مخصوصا در بعد کشاورزی و خودکفایی که امیدوارم این همایش یک نمونه خوبی برای استان خراسان باشد که سایر استان ها هم از این روش ها استفاده کنند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تبعا استاندار خراسان رضوی و مدیران وی از فرصتی که به وجود آمده استفاده خواهند کرد. چرا که استان خراسان و مخصوصا مشهد مزیت هایی دارد که سایر بخش های کشور کمتر از آن برخوردارند. هم مرقد امام رضا (ع) آمال و آرزوی همه است که به زیارت آن بشتابند و هم فرصت خوبی است که زائرین زیادی به این شهر سفر می کنند و رونق اقتصادی از این طریق می تواند تحقق بیاید.
 
لاریجانی به مساله بودجه نیز اشاره کرد و گفت: سال های گذشته وضع ممتازی را به لحاظ بودجه برای چند شهر مذهبی که از این مزیت ها برخوردارند در نظر گرفتیم و امسال نیز ان شاالله اگر وضع اقتصادی کشور بهتر شود می توان از این موضوع بهره برد.
 
وی در پایان با بیان اینکه مشهد یک منطقه مهم صنعتی کشور است گفت: با توجه به وجود کارخانجات مهم مشهد یکی از اصلی ترین قطب ها است و مخصوصا در شرایط اقتصاد مقاومتی عرصه تولید باید فعال شود. البته مشکل خشکسالی وجود داشته که این استان هم درگیر آن بوده است اما به نظر می رسد باید استفاده بهینه از آب و بهره وری آن داشته باشیم.

کلید واژه ها: اقتصاد مقاومتی


نظر شما :