اسناد اتهامات مبارک نابود شده است

۰۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۴۴ کد : ۱۹۴۱۴۳۳ سرخط اخبار

یک روزنامه نگار مصری در سخنانی تأکید کرد که مدارکی که محکومیت دیکتاتور مخلوع مصر را اثبات می کرد، نابود شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک روزنامه نگار مصری تأکید کرد، مدارکی که می توانست به محکومیت حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر منتهی شود، از بین برده شده است.

"غالب قندیل" به شبکه تلویزیونی "سی بی اس 2" گفت: انقلاب تنها با برگزاری محاکمه های انقلابی محقق می شود؛ نباید قاضی را مقصر دانست چون موضوع به گونه ای مطرح شد که به برائت مبارک منتهی شد، اخوان المسلمین نیز با محاکمه انقلابی مبارک مخالفت کرد.  

این روزنامه نگار مصری ادامه داد: انقلاب با قوه قضاییه آغاز نمی شود، و با آن هم به پایان نمی رسد. ملت مصر حکم مبارک را صادر کرد و برای وی اعدام در نظر گرفت.

غالب قندیل همچنین مبارک را به ب کفایتی در حوادث بی شمار قطارهای مسافربری و بی توجهی به وضعیت بهداشت و درمان در مصر متهم کرد و گفت: تلفات ناشی از بی کفایتی هایی مبارک بیشتر از جنگ با رژیم اشغالگر برای مصر تلفات جانی بر جای گذاشته است.

در دوران مبارک و تا هم اکنون که مصر با نابسامانی های پس از انقلاب مواجه است، حوادث و تصادفات در سامانه حمل و نقل ریلی این کشور تلفات بسیاری داشت است. همچنین وضعیت بهداشت و درمان در مصر بسیار نامطلوب است.

بدترین حادثه خطوط راه آهن مصر سال 2006 رقم خورد و در آتش سوزی 7 واگن قطار مسافربری در جنوب کشور 360 نفر کشته شدند. مردم مصر قطارهای این کشور را قطار مرگ نام نهاده اند.

این روزنامه نگار مصری، مبارک را به تدوین قوانین نادرست و همچنین تقلب در انتخابات متهم کرد.

حسنی مبارک دیروز در دادگاهی در مصر از تمامی اتهامات تبرئه شد.

فرزندان مبارک و وزیر کشورش نیز که به مشارکت در قتل انقلابیون و فساد مالی متهم بودند در دادگاه دیروز تبرئه شدند.

کلید واژه ها: مصر روزنامه نگار مصری


نظر شما :