ایران باید به یهودیان غرامت بپردازد!

۱۰ آذر ۱۳۹۳ | ۲۱:۰۶ کد : ۱۹۴۱۴۷۵ سرخط اخبار

رئیس جدید رژیم صهیونیستی همزمان با آنچه «روز اخراج یهودیان از کشورهای عربی و ایران» نامید، اعلام کرد که این کشورها باید به یهودیان اخراج شده غرامت پرداخت کنند.

به گزارش فارس، «رووین ریولین» رئیس جدید رژیم صهیونیستی در مراسم موسوم به «روز اخراج و آوارگی یهودی از کشورهای عربی و ایران»، از این کشورها خواستار پرداخت غرامت به دلیل اخراج یهودیان شد.

ریولین در این مراسم که برای اولین بار در رژیم صهیونیستی و در مقر اقامتش در قدس اشغالی برگزار شد، با مظلوم نمایی همیشگی صهیونیست ها، خواستار درج این مسئله در کتابهای درسی دانش آموزان اسرائیلی شد و گفت: باید این داستان وارد محتوای دستگاه آموزشی و رسانه ها و در رگ وپی فرهنگی [ما] و وارد نهادهای رسمی [اسرائیل] شود. شایسته است که داستان آنان [یهودی های اخراج شده] در دنیا شنیده شود تا این حماقت تاریخی تصحیح و غرامت مالی آن تضمین شود».

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، ریولین در ادامه سخنرانی خود گفت: روز خروج یهودیان ازکشورهای عربی و ایران فرصتی برای اجرای عدالت تاریخی از دیدگاه میانه روی جدید است، دیدگاهی که مشکلات گذشته را فراموش نمی کند.

در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل نیز به سیاست مظلوم نمایی یهودیان اسرائیلی صهونیست اشاره و ذکر شده است: حتی تا امروز تهران، عراق، صنعا (یمن) و طرابلس (لیبی) مکان های ممنوعه برای ورود یهودیان اسرائیلی هستند. گنج های فرهنگی و دارایی ها در این کشورها، به دست نظام های تنفر آمیز نابود و بارها سرقت شد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تعداد یهودی های اخراج شده از کشورهای عربی و ایران را 849 هزار نفر معرفی کرد. «بنیامن نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همین مناسبت گفت: امروز برای اولین بار یادبود اخراج و آوارگی هزاران یهودی از کشورهای عربی و ایران را در خلال سال های اول برپایی اسرائیل گرامی می داریم.

در پیام دفتر نتانیاهو به همین مناست آمده است: یادبود این روز پس از 29 نوامبر ناگهانی و اتفاقی نیست. درواقع نتانیاهو با این سخن به روز به اقدام سازمان ملل در تقسیم فلسطین به دو دولت یهودی و عربی اشاره کرد.

قطعنامه 181 مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به طرح تقسیم فلسطین نیز موسوم است، قطعنامه ای است که در تاریخ 29 نوامبر 1947 برابر با 18 آذر 1326 خورشیدی با 33 رای موافق در برابر 13 رای مخالف، یک غایب و 10 ممتنع در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تصویب شد. مطابق این قطعنامه سرزمین فلسطین به دو کشور عبری و فلسطینی تقسیم می شد و 55 درصد اراضی سرزمین فلسطین به اسرائیل تعلق می گرفت  و مقرر شد شهر قدس به صورت بین المللی اداره شود.

نتانیاهو در ادامه گفت که دولت های عربی که این تصمیم سازمان ملل را نپذیرفتند، یهودیان را از کشور خود اخراج کردند. تقریبا 800 هزار اسرائیلی از کشورهای عربی که بارزترین آنها مصر، یمن،مراکش و عراق بودند به اسرائیل رفتند.

کلید واژه ها: یهودیان رژیم صهیونیستی


نظر شما :