نگرانی آمریکا از تشدید اوضاع بحرین

۱۱ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۹ کد : ۱۹۴۱۵۰۱ سرخط اخبار

منابع آگاه با اشاره به نگرانی های واشنگتن از احتمال تشدید تحولات انقلاب بحرین، از فشارهای دولت «باراک اوباما» بر رژیم منامه به منظور تفاهم با انقلابیون خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک منبع آگاه از فشارهای دولت آمریکا بر رژیم بحرین به منظور تفاهم با انقلابیون 14 فوریه در پی استقبال اندک مردم این کشور از انتخابات اخیر پرده برداشت و تاکید کرد که پایین بودن میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی 2014 بحرین، بروز اختلافاتی بین عربستان سعودی و آمریکا را در پی داشته است.

گزارش وبگاه خبری «الوقت» حاکی است که آمریکایی ها معتقد هستند که تداوم وضعیت جاری در بحرین ممکن است که به بروز تحولات پیش بینی نشده و غیر قابل کنترل بینجامد و لذا شایسته آن است که پیش از آنکه تحولات انقلاب بحرین از دامنه کنترل خارج شود، به آن رسیدگی شود. این در حالی است که عربستان سعودی معتقد است که هر گونه عقب نشینی از مواضع رژیم منامه، افزایش سقف خواسته های مخالفان از جمله درخواست سرنگونی نظام فعلی بحرین را در پی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، آمریکایی ها با بیان اینکه بروز هر تحول غیر مترقبه ای در بحرین می تواند به ایجاد وضعیت امنیتی جدید و نا آرام منجر شد، نسبت به اینکه تحولات جدید، امنیت ناوگان پنجم دریایی آنها در منامه را با تهدید مواجهع سازد، ابراز نگرانی می کنند.

در همین راستا اخبار و گزارش ها از ممنوع شدن تردد سربازان آمریکایی در خیایان های منامه حکایت دارد و با بیان اینکه چنین تصمیمی توسط فرماندهان ناوگان دریایی پنجم آمریکا در بحرین اتخاذ شده است، تاکید کردند که از ماه مه گذشته تا کنون هیج سرباز آمریکایی مگر در شرایط اضطراری و تحت حفاظت ویژه، وارد خیابان های منامه نشده است.

این گزارش حاکی است که آمریکا از ما مه گذشته تا کنون به منظور رویارویی با هر گونه حوادث پیش بینی نشده ای، 1600 نیروی نخبه و آموزش دیده خود را به ناوگان دریایی خود در بحرین اعزام کرده است.

کلید واژه ها: بحرین منامه


نظر شما :