اطلاعات تکمیلی در مورد هویت گروگان‌گیر ایرانی

۲۵ آذر ۱۳۹۳ | ۱۶:۵۶ کد : ۱۹۴۱۹۷۰ سرخط اخبار

در پی گروگانگیری خونین روز دوشنبه در سیدنی استرالیا توسط یک ایرانی، خبرنگار فرارو اطلاعات جدیدی در مورد هویت او به دست آورده است.

 
بررسی های خبرنگار فرارو نشان می دهد فرد گروگانگیری که پلیس استرالیا او را "شیخ هارون" یا همان "محمد حسین منطقی بروجردی" معرفی کرده، از دانشجویان سابق دانشگاه امام صادق(ع) بوده است.
 
محمد حسن منطقی، در سال 1361 در نخستین سال فعالیت دانشگاه امام صادق(ع) به ریاست مرحوم آیت الله مهدوی کنی، به عنوان دانشجو، وارد این دانشگاه شد و تا اواخر دوره فوق لیسانس در آن جا سرگرم تحصیل بود.
 
وی در همان اواخر دوره تحصیل، با دختر یکی از مسوولان وقت دانشگاه امام صادق(ع) ازدواج کرد اما پس از مدتی وی را ترک کرد و در سال 1374به استرالیا رفت. 
 
گفته می شود محمد حسن منطقی در پی یک فساد مالی از ایران گریخته و با فریبکاری، از دولت استرالیا درخواست پناهندگی سیاسی کرده بود.
 
رها کردن و بلا تکلیف گذاردن همسرش در ایران سبب شد تا خانواده همسرش، حکم طلاق غیابی از محمد حسن منطقی را از دادگاه بگیرند.
 
اطلاعات تکمیلی در مورد هویت گروگان‌گیر ایرانی
منطقی پس از مدتی در استرالیا لباس روحانیت پوشید و به کارهای تبلیغاتی برای خویش پرداخت.
 
اما مشکلات روحی و روانی سبب شد تا پس از چندین سال، به طمع پول های هنگفت، گرایش های وهابی پیدا کند.
 
او اخیرا در وبسایت خود که از سوی پلیس استرالیا فیلتر شده است، اعلام کرد که دیگر "رافضی" نیست و به اسلام گرویده است!
 
وی سپس تغییر نام داد و اسم خود را "شیخ هارون مونس" گذارد.
 
در جریان گروگانگیری منجر به قتل اش، از گروگان ها خواسته بود پرچم هایی شبیه داعش به شیشه ها بچسبانند و  با رسانه های استرالیا تماس بگیرند و اعلام کنند که این عملیات را داعش انجام داده است.

کلید واژه ها: استرالیا


نظر شما :