مقاومت همواره تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

۳۰ آذر ۱۳۹۳ | ۲۲:۴۶ کد : ۱۹۴۲۱۳۵ سرخط اخبار

پایگاه تحلیلی «گلوبال ریسرچ» با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تصمیم به عادی سازی روابط با کوبا، نوشت هدف واشنگتن در قبال هاوانا تغییری نکرده و آمریکا همچنان به دنبال تغییر نظام این کشور است.

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «گلوبال ریسرچ» در مطلبی به قلم «استیفن لندمدن» در رابطه با توافق اخیر آمریکا و کوبا برای از سرگیری روابط دیپلماتیک، نوشته است که این مسئله حاصل ناکارآمدی تحریم های وضع شده علیه هاوانا بود، اما نهایتا هدف واشنگتن در قبال کوبا تغییری نکرده و آمریکا همچنین تغییر نظام این کشور را دنبال می کند.

در ابتدای این یادداشت آمده است: «(باراک) اوباما (رئیس جمهور آمریکا) درست می گوید. تحریم ها نتیجه بخش نیستند. نه فقط علیه کوبا، بلکه علیه روسیه، ایران و دیگر کشورها، مشروط بر اینکه سرسختانه مقاومت کنند. کوبا در دفاع از حقوق حاکمیتی خود، عملکردی تحسین برانگیز داشت و به مدت بیش از نیم قرن، در برابر امپریالیسم ایالات متحده ایستاد.»

گلوبال ریسرچ با این حال می افزاید: «سیاست دیرینه ایالات متحده در قبال کوبا شکست خورد. اما هدف واشنگتن تغییری نکرده است. آمریکا همچنین به دنبال تغییر نظام و روی کار آوردن حکومتی دست نشانده و طرفدار غرب و بازگرداندن کوبا به روزهای بد روزگار قدیم خود است.»

در ادامه این گزارش آمده است: «(فیدل) کاسترو روز اول ژانویه 1959 روی کار آمد و حکومتی هرزه و سرکوبگر را به دولتی مردمی تبدیل کرد. او مهره واشنگتن در هاوانا، یعنی «فولخنسیو باتیستا» را که مستبدی به تمام معنا بود، کنار زد.»

کلید واژه ها: کوبا


نظر شما :