اوباما قصد سفر به روسیه را ندارد

۳۰ دی ۱۳۹۳ | ۱۹:۴۹ کد : ۱۹۴۳۳۴۵ سرخط اخبار

سفیر آمریکا در مسکو اعلام کرد که برنامه ای برای سفر رئیس جمهوری این کشور به روسیه برای شرکت در مراسم بزرگداشت پیروزی جنگ جهانی دوم در ماه مه در نظر گرفته نشده است.

به گزارش فارس، «جان تفت» سفیر آمریکا در روسیه امروز در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری ایالات متحده فعلا برنامه ای برای سفر به مسکو در ماه مه سال 2015 به منظور شرکت در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم ندارد.

به نوشته خبرگزاری «ایتارتاس»، این دیپلمات بلندپایه در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در این مورد گفت: «من در مورد تصمیم رئیس جمهوری در این خصوص چیزی نشنیده ام و تا آنجا که من اطلاع دارم، برنامه ای برای این سفر ریخته نشده است».

پیش از این رسانه های گروهی روسی اعلام کرده بودند که کاخ سفید هنوز در مورد این سفر تصمیم گیری نکرده است. «سلیست اولاندر» مشاور اصلی رئیس جمهوری آمریکا در مسائل روسیه در این مورد به خبرنگاران گفته بود که دعوت از اوباما برای سفر به مسکو در ماه مه سال 2015  هنوز رد نشده است. هرچند به گفته یک مقام شورای امنیت ملی آمریکا، اوباما با توجه به اوضاع اوکراین قصد ندارد به پایتخت روسیه سفر کند.

«یوری اوشاکوف» مشاور رئیس جمهوری روسیه نیز قبلا اعلام کرده که کاخ کرملین دعوتنامه ای در این رابطه برای باراک اوباما ارسال کرده ، ولی هنوز مذاکره ای بین مقامات مسکو و واشنگتن در این خصوص صورت نگرفته است.


نظر شما :