خرازی: نامه رهبر معظم انقلاب دغدغه امروز همه ادیان است

۰۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۹۴۳۵۹۳ سرخط اخبار

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق خرازی یکشنبه شب در برنامه «دیروز، امروز، فردا» با عنوان «بررسی پیام رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکا» گفت: رهبری در این نامه دغدغه امروز همه ادیان و همچنین پرسش های را مطرح ساخته که دارای پیامی اساسی و سازنده برای جوانانی است که در آینده سکان دار جوامع خود هستند.

وی با بیان اینکه جهان را افراط گرایی فرا گرفته است، افزود: این نامه صمیمانه در واقع حقیقت موجود جهان را با خطراتی که در آن وجود دارد بیان کرده و و در عین حال هشدارهای لازم را نیز متذکر شده است.

خرازی با بیان اینکه فترت جوانان تشنه حقیقت، معرفت و علم است، ادامه داد: غرب در جنگ سرد با جهان کمویست در چالش و رقابت بود به همین دلیل با حمایت از افراط گرایان در همه ادیان، پایه های اولیه خشونت و تروریست را بوجود آورد و با از میان رفتن جهان کمونیست، دامنه این افراط گرایی گریبان آمریکا را گرفت.

وی با بیان اینکه اوباما بسیار تلاش کرد تا چهره آمریکا را پس از جنگ افروزی مثبت کند، افزود: در غرب با انجام فعالیت های «اسلام هراسی» و «ایران هراسی» قصد دارند عملکرد نادرست خود را پوشش دهند؛ در واقع آنها می خواهند این موضوع را پنهان کنند که غرب پایه گذار این بحران و افراط گرایی در منطقه و جهان است.

سفیر اسبق ایران در فرانسه ادامه داد: توسعه طلبی غرب پس از فروپاشی شوروی نیز پایان نیافت و با ساختن دشمن فرضی دیگری برای جهان غرب، به دنبال اهداف صهیونیست ها هستند.

وی گفت: در کشورهای اسلامی و شرقی نیز برخی مواقع نباید «غرب ستیزی» وجود داشته باشد، افزود: نامه رهبر معظم انقلاب حاوی سه پیام بزرگ برای جوانان آمریکایی شمالی و اروپا است که هدف آن جلوگیری از قرائت نادرست از اسلام است.

خرازی با بیان اینکه اسلام به بیان رهبر کبیر انقلاب دین معرفت، اخلاق، صلح و گفت وگو است، ادامه داد: بعد از جنگ سرد غرب قصد دارد جوانان را از اسلام دور سازد؛ آنها با حمایت از افراط گرایی در منطقه این هدف را دنبال می کنند تا چهره واقعی اسلام پنهان بماند.



** مرندی: دموکراسی در غرب برای احزاب و خلاف خواست مردم است

سیدمحمد مرندی نیز در این برنامه گفت: نامه تاریخی رهبر معظم انقلاب در مقطعی از زمان است که اتفاقات مهمی در جهان غرب و منطقه رخ داده است.

وی افزود: غرب در حالی با حمایت و آموزش افراط گرایی در منطقه قصد دارد اسلام هراسی را دامن بزند که این نوع نگرش از سوی آمریکا و غرب به همراه عده ای تندرو اسلامی پایه گذاری شده است.

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: نامه دوستانه رهبر کبیر انقلاب خطاب به جوانان غرب، با مطالعه کافی و برداشت درست از غرب و آثار علمی آنها صورت گرفته است.

مرندی با یادآوری بازنشر گسترده این نامه در غرب افزود: رسانه های غربی بر خلاف روال معمول خود، نامه رهبر معظم انقلاب را بدون دخل و تصرف در رسانه های خود بازنشر کردند و این نشان می دهد که غرب نیز نگران این تندروی ها و افراط گرایی ها است.

مرندی با بیان اینکه مردم اروپا و آمریکای شمالی مخالف جنگ هستند، خاطرنشان کرد: با اینکه مردم با جنگ مخالف بودند اما دولت های آنها وارد مخاصمه شد؛ این مساله نشان می دهد که دموکراسی در غرب برای احزاب و خلاف خواست مردم است.

وی با بیان منافع غرب در منطقه و کشف نفت در برخی کشورهای که گرایش افراطی دارند، افزود: غرب زمینه بوجود آمدن بنیادگرایی دینی را در همه ادیان پدید آورد؛ این مساله در دهه های اخیر نتایج ناگواری در جهان داشت که در نهایت غرب نیز از آن دچار آسیب های جدی شد.

این استاد دانشگاه با یادآوری نامه تاریخی و ماندگار امام راحل به گورباچف گفت: نامه رهبر معظم انقلاب نیز نامه ای تاریخی و جاودانه است که از دین اسلام تعبیری درست دارد و جوانان را دعوت کرده تا شخصا به بررسی اسلام ناب بپردازند و تحت تاثیر برخی تبلیغ ها و رسانه ها قرار نگیرند.

مرندی گفت: این نامه، شناخت کامل رهبر انقلاب از غرب و تفکرات حاکم در آنجا را نشان می دهد.

** شکسپیر: غرب پایه گذار افراط گرایی و اسلام ستیزی است

«رادنی شکسپیر» فعال سیاسی در لندن نیز در گفت وگوی تلفنی با این برنامه گفت: فهم و برداشتی که در غرب از اسلام می شود، ژست اسلام ستیزی دارد و این درحالی است که غرب خود پایه گذار این افراط گرایی بوده و هست.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا و غرب با تربیت و آموزش خشونت، قصد برهم زدن وضعیت منطقه را دارند، افزود: افراط گرایی توسط برخی دولت های تندرو منطقه و غرب شکل گرفته که چیزی برای ارائه ندارند و با ایجاد ترور و خشونت، زمینه های بدبینی را در ذهن ها بوجود می آورند.

شکسپیر تاکید کرد: باید در جهان اسلام یک دولت یا مرکز مستقل اسلامی باشد تا جوانان غربی با مراجعه به آن بتوانند برداشت درستی از اسلام داشته باشند.

وی افزود: متاسفانه جوانان به دلیل آنکه صهیونیست ها در رسانه های غربی اسلام ستیزی به راه انداخته اند، نمی توانند نگرش درستی از اسلام داشته باشند.

این فعال سیاسی در لندن افزود: باید اسلام را بدون جهت گیری و شفاف به مردم و جوانان غربی ارایه داد و نتیجه آن را دید اما با جهت گیری و اعمال نظر نمی توان این شفاف سازی را در جامعه مشاهده کرد.

مدیر شبکه پرس تی وی نیز گفت وگویی کوتاه گفت: از نامه رهبر معظم انقلاب در شبکه های اجتماعی استقبال فراوانی شده است به طوری که تاکنون بیش از 16 میلیون نفر آن را مطالعه کرده اند.

کلید واژه ها: افراط گرایی رهبر معظم انقلاب نامه رهبر معظم انقلاب


نظر شما :