خانه نشینی زنان کامرونی در وحشت از بوکوحرام

۱۲ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۹۴۳۸۳۱ سرخط اخبار
گروه تکفیری بوکوحرام که در یک سال اخیر بارها با حملات خود علیه روستاهای نیجریه، صدها زن و دختر را ربوده و روستاهای زیادی را با خاک یکسان کرده است، با نفوذ به کشورهای همجوار، سبب هراس مردم مناطق شمال کامرون به ویژه زنان و دختران شده است.
 
به گزارش ایرنا به نقل از نشریه فرانسوی «لوپوئن»، در منطقه «مایو - تسانگا» در شمال کشور کامرون، هراس از حمله گروه تروریستی تکفیری بوکوحرام، سبب نگرانی ساکنان این منطقه به ویژه زنان و دختران شده است.
 
به نوشته لوپوئن، اگر کسی در این منطقه آموزگار باشد از رفتن به مدرسه بیم دارد و کوچکترین صدای غیرعادی موجب وحشت او و بسیاری از مردم منطقه می شود.
 
یکی از زنانی که به دلیل ترس از حمله تروریست ها خانه نشین شده است، می گوید: در شرایط ناامن کنونی دستمزد همسرم کفاف زندگی را نمی دهد؛ هزینه های زندگی بسیار زیاد شده و قدرت خرید به شدت کاهش یافته است؛ در بازار نیز کالاهای مورد نیاز را نمی توان به راحتی پیدا کرد.
 
این زن در تشریح وضعیت ناامنی که برای خانواده و اطرافیانش به دلیل حملات تروریست های بوکوحرام وجود دارد، گفت: به فرزندانم تاکید کرده ام با غریبه ها صحبت نکنند و به آنها نزدیک نشوند.
 
یکی دیگر از زنان این منطقه می گوید: ترس از اقدامات تروریستی ما را از انجام کارهای روزانه خود بازداشته است؛ هر روز شرایط سخت آوارگان نیجریایی را می بینیم که از ترس بوکوحرام به کامرون آمده اند؛ برای ما وحشتناک است که می بینم زنان و دختران زیادی از شهرهای نیجریه برای درامان ماندن از حملات بوکوحرام، خانه های خود را رها کرده و آواره شده اند.
 
وی افزود: از همه مردم و دولت های جهان می خواهیم برای به پایان دادن به این وضعیت، کاری انجام دهند.
 
بوکوحرام در یک سال گذشته دامنه حملات خود را از نیجریه به کشورهای همجوار و در راس آن ها کامرون توسعه داده و این موضوع نگرانی دیگر همسایگان نیجریه را نیز سبب شده است.
 
این گروه از 6 سال پیش برای ایجاد حکومت اسلامی دست به شورش مسلحانه زده است. این گروه تکفیری در اوایل سال گذشته میلادی بیش از 200 دانش آموز دختر را از مدرسه ای ربود، که هنوز سرنوشت شان مشخص نیست.
 
از زمان آغاز رسمی اقدامات تروریستی بوکوحرام در سال 2009، تاکنون 135 هزارنفر از مناطق ناآرام شمال شرقی نیجریه گریخته اند و دستکم 850 هزار نفر در داخل این منطقه آواره شده اند.

کلید واژه ها: بوکوحرام نیجریه کامرون


نظر شما :