شهر استراتژیک «دیر العدس» سوریه آزاد شد

۲۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۱۷ کد : ۱۹۴۴۱۰۵ سرخط اخبار
نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، شهر استراتژیک «دیر العدس» در استان «درعا»، واقع در جنوب سوریه را آزاد کنند.
 
به گزارش فارس از دمشق، نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، طی عملیاتی که از اولین ساعات صبح روز گذشته (یک شنبه) در استان درعا، واقع در جنوب سوریه آغاز کرده بودند، شهر استراتژیک «دیر العدس» را آزاد کنند.
شهر دیر العدس به رنگ قهوه ای/شیخ مسکین به رنگ قرمز/درعا به رنگ آبی مشخص شده
 
در این عملیات نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، ده ها تروریست مسلح را به هلاکت رسانده و زخمی و مابقی را وادار به فرار از منطقه کنند.
 
براساس گزارش های رسیده شهر دیر العدس هم اکنون در کنترل کامل ارتش سوریه است و یگان های مهندسی وابسته به ارتش درحال خنثی سازی مین ها و بمب های کار گذاشته شده توسط تروریست ها در نقاط مختلف این شهر هستند.
 
در عملیات های دیگر ارتش سوریه در جبهه عملیاتی جنوب، این نیروها موفق شدند، تپه های فاطمه، رعید، المقرن، مرعی و روستای الدناجی واقع در مرزهای اداری دو استان ریف قنیطره و ریف غربی دمشق را هم آزاد کنند و در آستانه آزادسازی روستای «دیر مـاکر» باشند که در محاصره ارتش سوریه است.
 
عملیات ارتش سوریه در این محورها چنان سریع و غافلگیر کننده بود که در همان ساعات اولیه بسیاری از اتاق های فرماندهی و عملیاتی گروه های مسلح در این مناطق منهدم شدند.
 
در قنیطره نیز یگان های ارتش سوریه دو منطقه «تپه مرعی» و «رجم الصید» اطراف روستای «ﺍﻟﻬﺒﺎﺭیه» واقع بین دو استان درعا و قنیطره را آزاد کنند.
 
مناطق جنوب سوریه که هم مرز با منطقه جولان اشغالی و به تبع آن سرزمین های اشغالی است، عمدتا عرصه فعالیت و حضور گروه های تروریستی تکفیری از جمله «جبهه النصره» می باشد که روابط آشکار و علنی با رژیم صهیونیستی دارد و مورد حمایت نظامی و لجستیکی ارتش این رژیم است، به همین دلیل عملیات های ارتش سوریه در این جبهه عملیاتی که دو استان قنیطره و درها را در برمی گیرد، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
 
پیشتر منابع خبری سوری از ارسال نیرو و استحکامات و تجهیزات نظامی گسترده به جبهه عملیاتی جنوب سوریه توسط ارتش سخن گفته بودند که نشان از قصد ارتش سوریه برای گشودن محور های جدید در این جبهه دارد که از حمایت مستمر و بدون مانع رژیم صهیونیستی برخوردار است.

کلید واژه ها: ارتش سوریه جنوب سوریه قنیطره


( ۱ )

نظر شما :