پیام آیت‌الله عظمی سیستانی به داوطلبان مردمی جنگ با داعش

۲۶ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۲ کد : ۱۹۴۴۲۹۷ سرخط اخبار

پایگاه اطلاع رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق نوشت:

آیت الله عظمی سیستانی در پیامی از نیروهای داوطلب مردمی در عراق خواست تا از ریختن خون بی گناهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان پرهیز کنند و تاکید کرد: کسانی که غیرمسلمانان را هدف قرار می دهند خائن هستند.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، آیت الله عظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در پیامی خطاب به «مبارزان در میدان جنگ» گفت: مبارزان عزیزی که در میدان جنگ با دشمنان مقابله می کنند باید بدانند همانطور که خداوند آنها را دعوت به مبارزه کرده است خداوند آداب و مرزهایی را برای جنگ قرار داده است که آنها باید به ویژه در برخورد با غیرمسلمانان به آن عمل کنند.

وی گفت: نباید مردم را به دلیل دینشان متهم دانسته و حرام هایشان را مباح به شمار آورید همانطور که خوارج به این مساله دچار شدند. مبارزان نباید بی گناهان را به قتل برسانند چراکه کشتن نفس بی گناه پیامدهای خطرناکی در این دنیا و آخرت دارد.

آیت الله عظمی سیستانی خاطرنشان کرد: هیچ قومی را از حقوقشان محروم نکنید و بدانید بیشتر کسانی که با شما می جنگند با فریب دیگران در شبهه افتاده اند. شما باید با برخوردها، نصیحت ها و عدالتتان از ظلم و توهین و دشمنی خودداری کنید. اگر کسی شبهه ای را از ذهن انسانی پاک کند گویی وی را زنده کرده است و کسی که شبهه ای در ذهن کسی بیندازد گویی وی را به قتل رسانده است.

وی گفت: به هوش باشید که نباید یکی را به گناه دیگری بکشید و در صورتی که در وضعیت اشتباهی قرار گرفتید که از وجود مکر و حیله ای نگران بودید باید با گفتار یا با اقدامی که به هدف آسیب نرسد هشدار دهید و از گرفتن جان های بی گناه بر حذر باشید.

مرجعیت دینی عراق پیشتر اعلام کرده بود که دولت عراق ملزم به تحقیق در خصوص برخی ادعاها مبنی بر حمله به غیرنظامیان در مناطقی که عملیات علیه داعش در آن صورت می گیرد، است.

اخیرا برخی گروه های شبه نظامی عراقی و نیروهای بسیج مردمی که در کنار ارتش عراق با داعش می جنگند متهم شده اند که در عملیات خود در مناطق سنی نشین غیر نظامیان را نیز به قتل رسانده اند.

از سوی دیگر احمد الصافی، نماینده آیت الله سیستانی نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته در کربلا خواهان توجه بیشتر دولت به داوطلبان مردمی که با داعش می جنگند شد و از مسئولان دولت خواست تا امکانات لازم را برای آنها فراهم آورند.

وی گفت: هیچ عذر و بهانه ای برای عدم توجه به داوطلبان مردمی پذیرفته نمی شود و دولت باید به این قهرمانان توجه بیشتری کند.


نظر شما :