روسیه:‌ شرایط‌ لازم‌ برای‌ توافق‌ جامع وجود دارد

۳۰ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۳۶ کد : ۱۹۴۴۴۵۳ سرخط اخبار

گریگوری بردنیکوف' نماینده روسیه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد: تمام شرایط لازم برای دستیابی به توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران در تاریخ مقرر وجود دارد.

به گزارش ایرنا، بردنیکوف روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: اطمینان داریم در شرایط کنونی امکان برای دستیابی به توافق در مورد برنامه هسته ای ایران در موعد مقررکه مورد قبول تمام طرف های این مساله و جامعه جهانی باشد، وجود دارد.

مقام روس بر لزوم خودداری از تحمیل وظایف اضافی به آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد مساله هسته ای ایران تاکید کرد.

نماینده روسیه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: باید از تحمیل وظایف اضافی به آژانس که جزو تدابیر راستی آزمایی آن در مورد ایران قرار ندارد، خودداری کرد.

بردنیکوف هشدار داد: چنین رویکردی ممکن است به زیان آژانس بین المللی انرژی اتمی باشد و پیشینه ای ایجاد کند که در موارد دیگر در آینده تکرار شود.

وی ادامه داد: بنابرین مواضع روسیه در مذاکرات گروه 1+5 و ایران بر این اصل استوار شده است که راستی آزمایی برنامه هسته ای ایران بر اساس مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی و قرارداد پادمان های آن باشد.

ایران و گروه 1+5 در جریان مذاکرات در ماه نوامبر سال گذشته موافقت کردند که توافق جامع در مورد شاخص های برنامه هسته ای ایران در ماه ژوئن آینده (تیر ماه) حاصل شود.

در این مذاکرات همچنین مقرر شد که ایران و گروه 1+5 در اواخر ماه مارس (فروردین ماه) موافقت نامه اصولی در مورد برنامه هسته ای ایران امضا کنند.
 


نظر شما :