پوتین: امیدوارم هرگز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین پیش نیاید

۰۵ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۹۴۴۶۴۲ سرخط اخبار

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه ابراز امیدواری نمود که هرگز بین روسیه و اوکراین درگیری نظامی به وقوع نپیوندد.

به نوشته خبرگزاری «ایتارتاس»، پوتین شب گذشته در مصاحبه ای گفت: «من فکر می کنم که چنین سناریویی بسیار بعید است و من امیدواریم که هرگز رخ ندهد».

رئیس جمهوری روسیه همچنین ابراز اطمینان نمود که فعلا ضرورتی برای اتخاد تدابیر سخت دیپلماتیک برای حل و فصل اوضاع در شرق اوکراین و یا برگزاری نشست «مینسک 3» وجود ندارد و در شرایط کنونی مهمترین مسئله آن است که توافقات صورت گرفته در نشست مینسک مورد اجرا گذاشته شود.

توافقنامه مینسک تنها توافقات صورت گرفته بین شرکت کنندگان در روند حل وفصل بحران اوکراین، یعنی خود اوکراین، روسیه، فرانسه و آلمان، نیست، بلکه این سند در حقیقت تقویت کننده قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص حل و فصل اوضاع اوکراین و حمایت از همه ضوابط و حقوق بین المللی است که به عقیده وی، کاملا موضوعی جداگانه است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که از صمیم قلب تمایل دارد تا به همراه شرکای اروپایی خود در خصوص تصمیمی مورد توافق و همه جانبه برای حل و فصل اوضاع پیچیده در شرق اوکراین به تفاهم دست یابد.

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :