سیسی: اخوان‌المسلمین مادر تروریستهاست

۲۳ اسفند ۱۳۹۳ | ۱۷:۵۶ کد : ۱۹۴۵۲۶۲ سرخط اخبار
رئیس جمهوری مصر با اشاره به اینکه خصومت و دشمنی کشورش با رژیم صهیونیستی کاهش یافته است، گفت: گروه اخوان المسلمین مادر گروه های تروریستی در جهان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر اخیرا در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست گفت: گروه اخوان المسلمین مادر همه گروه های تروریستی در جهان و تفکر افراطی است.

سیسی افزود: اخوان المسلمین نپذیرفت در روند دموکراتیک پس از تظاهرات 30 ژوئن 2013 که با کودتای نظامی علیه محمد مرسی به اوج خود رسید، شرکت کند و مخالفت با حکومت و در پیش گرفتن خشونت را انتخاب کرد.

سیسی اظهار کرد که با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز برای دستیابی به صلح با فلسطینی ها مذاکره کرده و در این دیدار بر آمادگی خود برای انجام هرگونه حمایت از این مساله تاکید کرده است.

وی در این دیدار با اشاره به اینکه مصر به معاهده صلح با رژیم صهیونیستی احترام می گذارد، گفت: با وجود اینکه براساس این معاهده حضور نیروهای مصری در بخش های مرکزی و شرقی سیناء ممنوع است، اما اسرائیل به نیروهای ما خوش آمد گفت و این مساله نشان دهنده میزان اعتماد میان دو طرف و از بین رفتن دشمنی و بدگمانی هاست.

سیسی که خود از تحلیل گر روزنامه واشنگتن پست برای انجام این گفت وگو در آستانه برگزاری کنفرانس اقتصادی شرم الشیخ دعوت کرد، از آمریکا خواست از مصر و آنچه اراده ملی نامیده می شود حمایت کند.

او گفت: سیسی انعکاس اراده ملی مصری هاست.

سیسی با اشاره به اینکه ارتباطات مصر با واشنگتن دچار مشکل است و صدای مردم این کشور به درستی به آمریکا نمی رسد، گفت: آمریکا تنها به مشاهده حوادث منطقه که این روزها شاهد یک خلأ استراتژیک در کنار تهدیداتی بزرگ است، اکتفا کرده است.

سیسی در ادامه این مصاحبه هشدار داد، شکست مصر به زودی باعث ایجاد آشوبی در منطقه خواهد شد که بر "اسرائیل" و تمامی اروپا تاثیرگذار خواهد بود.

رئیس جمهوری مصر در پاسخ به سوالی در خصوص مساله حقوق بشر و بازداشت فعالان مصری از جمله برخی از طرفداران سابقش گفت: مسئولان مصری هفته گذشته 120 زندانی را آزاد کردند اما وزارت کشور تاکنون مجوزی برای برگزاری تظاهرات صادر نکرده است.

سیسی در پایان این مصاحبه افزود: شما نمی توانید تصور واقعی حوادث جاری مصر را درک کنید. ما کشوری در حال توسعه هستیم فقط به ما فرصتی برای پیشرفت بدهید اگر کارها را شتابزده انجام دهیم دولتی چون ما به زودی سقوط خواهد کرد.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، سیسی در مراسم افتتاحیه کنفرانس اقتصادی شرم الشیخ، از تعیین یک استراتژی اقتصادی ویژه توسعه پایدار در این کشور و اجرای روند اصلاحات اقتصادی تا پایان سال خبر داد و با اشاره به اینکه مصر در حال ساخت چند فرودگاه جدید بین المللی است، گفت: ما برای ایجاد فضای مناسب سرمایه گذاری و صادرات فعالیت می کنیم و تلاش ما بر این است که عدالت اجتماعی و توسعه و فرصت های شغلی جدیدی فراهم و آرامش اقتصادی در این کشور ایجاد شود و تعادل اقتصادی به کشور بازگردد.

سیسی در ادامه سخنرانی خود با تاکید بر اینکه دولت خود را پایبند به پرداخت حقوق شرکت های خصوصی می داند گفت: برای کاهش پیامدهای حاصل از اجرای اصلاحات اقتصادی دست کم در مورد بخش های کم درآمد، تلاش خود را بر حمایت های اجتماعی متمرکز کرده ایم.

کلید واژه ها: مصر


( ۱ )

نظر شما :