اوجالان برای طالبانی و بارزانی نامه نوشت

۲۴ اسفند ۱۳۹۳ | ۲۲:۳۰ کد : ۱۹۴۵۳۴۵ سرخط اخبار
رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) در دو نامه جداگانه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص جنگ با داعش و شرایط فعلی اقلیم کرستان عراق برای طالبانی و بارزانی تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز عراق، سری سوریا اوندر، عضو پارلمان ترکیه اعلام کرد: عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه که در حال حاضر در زندان است، دو نامه به جلال طالبانی، رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان و مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق ارسال کرده است.

اوندر که سخنگوی هیات ملاقات کننده با اوجالان نیز است، گفت: طی چند روز آینده همراه با لیلی زانا، نماینده کرد در پارلمان ترکیه به اقلیم کردستان عراق سفر خواهد کرد.

وی با اشاره به دیدارشان با طالبانی و بارزانی و تحویل نامه ها به آن دو گفت: در این سفر با طرف ها و احزاب سیاسی مختلف اقلیم کردستان عراق نیز دیدار خواهیم کرد.

اوندر ادامه داد: دیدارهای هیات ترکیه با طالبانی و بارزانی و مقامات کردستان عراق بر تشکیل کنفرانس ملی کردستان، بررسی شرایط این اقلیم و غرب آن، نبرد با داعش و ایجاد اتحاد میان صفوف مختلف این اقلیم متمرکز خواهد بود.

سخنگوی این هیات افزود: هیات ترکیه نظرات و پیشنهادات اوجالان در مورد این موضوعات را به طالبانی و بارزانی و دیگر مقامات سیاسی اقلیم کردستان عراق خواهد رساند.

پیش از این ائتلاف فراکسیون های کرد از دولت ترکیه خواسته بود، عبدالله اوجالان را در راستای ایجاد اعتماد میان مردم کردستان ترکیه و این اقلیم و همچنین افزایش امنیت آزاد کند.

کلید واژه ها: بارزانی طالبانی اوجالان طالبانی و بارزانی اقلیم کردستان


( ۱ )

نظر شما :