وزیر اسرائیلی: اجازه نمی دهیم ایران به حزب الله لبنان سلاح بدهد

۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۱:۱۷ کد : ۱۹۴۷۰۲۰ سرخط اخبار

موشه یعالون وزیر دفاع اسرائیل گفت که اسرائیل به ایران اجازه نمی دهد به حزب الله لبنان، سلاح پیشرفته بدهد.

به گزارش عصرایران به نقل از سایت اسرائیلی "والا"، یعلون در سخنرانی در عصر روز یکشنبه در ساختمان وزارت دفاع اسرائیل ادامه داد: هم اکنون، ایران تلاش ها برای مسلح کردن حزب الله لبنان به سلاح پیشرفته و جدید را ادامه می دهد.

وی ادامه داد: حزب الله لبنان از طرق مختلف تلاش می کند این سلاح را به دست آورد. کسب چنین سلاحی توسط حزب الله، خط قرمز است.
 

وزیر دفاع اسرائیل بعد از بمباران سوریه: اجازه نمی دهیم ایران به حزب الله لبنان سلاح بدهد

 

وزیر دفاع اسرائیل توضیح داد: اسرائیل اجازه نمی دهد این سلاح ویژه به سازمان های تروریستی که حزب الله لبنان آنها را رهبری می کند منتقل شود. اسرائیل به ایران و حزب الله اجازه نمی دهد در مرزهای ما با سوریه، شبکه های تروریستی ایجاد کنند.

یعلون افزود: هر کسی که امنیت شهروندان اسرائیلی را در هر زمان و هر مکانی تهدید کند تحت تعقیب قرار می گیرد.
او همچنین درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 گفت: ایران تلاش می کند جهان را فریب دهد.

همزمان با این سخنان، جنگنده های اسرائیلی در عصر یکشنبه مناطق مرزی سوریه با اسرائیل را بمباران کردند. به گفته اسرائیل، در این عملیات، یک گروه مسلح متشکل از 4 نفر به اتهام تلاش برای مین گذاری در مرزهای سوریه با اسرائیل مورد هدف قرار داد گرفته و کشته شدند.

جنگنده های اسرائیلی همچنین عصر روز جمعه گذشته با حمله به منطقه قلمون سوریه، مراکز وابسته به دولت سوریه و حزب الله لبنان را بمباران کردند.
قلمون سوریه در نزدیکی مرز لبنان قرار دارد و هم اکنون در کنترل حزب الله لبنان است. نیروهای حزب الله لبنان در این منطقه سوریه در حال جنگ با گروه های مسلح هستند.

برخی منابع آگاه گفته اند به احتمال زیاد این بمباران اسرائیل، انبارهای سلاح شامل تسلیحات استراتژیک و موشک های دوربرد اسکاد را هدف گیری کرده بود.

کلید واژه ها: حزب الله لبنان


نظر شما :