دمپسی: نیروهای ایرانی قوانین بین‌المللی را نقض کردند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۳:۵۷ کد : ۱۹۴۷۴۰۸ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مدعی است نیروهای ایرانی، کشتی مرسک را به زور توقیف کرده اند و این کار خلاف قوانین بین المللی است.

 

به گزراش فارس، «مارتین دمپسی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دیروز در یک کنفرانس خبری مشترک با وزیر دفاع این کشور شرکت کرد و گفت که گشتی های سپاه، با متوسل شدن به زور برای توقیف کشتی مرسک، قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته اند.

کشتی مرسک به هنگام توقیف، در آب های تحت حاکمیت دولت مرکزی ایران مشغول ناوبری بوده است.

بر اساس اعلام پایگاه خبری پنتاگون، دمپسی این توقیف را یک اقدام تهاجمی توصیف کرد و با اشاره به آزاد شدن این کشتی پس از صدور حکم دادگاه ایرانی، گفت که نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه، برای پاسخگویی به هر اقدامی، آمادگی دارند.

این کهنه سرباز باز هم به آرایش ناوگان آمریکا در خلیج فارس پرداخت و اسکورت کشتی های آمریکایی و انگلیسی توسط آنها پرداخت و گفت: «بنظر نمی رسد این اقدام ، ادامه دار باشد ولی منابع ما در منطقه مستقر است و هرگاه لازم باشد، این کار را از سر می گیریم.»

سه شنبه دو هفته پیش بود که یک فروند کشتی باری متعلق به شرکت هلندی مرسک، به خاطر نپرداختن جریمه چند میلیون دلاری مقرر دادگاه دوبی، به درخواست مقامات قضایی ایران و توسط گشتی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شد.

ناخدای این کشتی به هنگام دریافت دستور تغییر مسیر از سوی گشتی های سپاه، ابتدا از پیروی از این عمل سر باز زد و نیروهای سپاه را به شلیک تیر اخطار مجبور کرد.

پس از شلیک چند تیر هوایی، کشتی مرسک به آرامی با نیروهای سپاه به ساحل بندرعباس آمد.

دیروز (پنج شنبه) کشتی مرسک با حکم دادگاه بندرعباس آزاد شد و شاکی خصوصی این شرکت در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری فارس گفت که امیدوار است، دادگاه محلی تضامین لازم را برای پرداخت جریمه به طرف ایرانی، گرفته باشد.

کلید واژه ها: مرسک کشتی مرسک


نظر شما :