بارزانی از آمریکا خواست مستقیما پیشمرگ‌ ها را مسلح کند

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۳ کد : ۱۹۴۷۵۰۷ سرخط اخبار

رییس اقلیم کردستان عراق از دولت آمریکا خواست مستقیما و بدون واسطه دولت مرکزی عراق، نیروهای پیشمرگ را مجهز به سلاح کند.

به گزارش شفقنا، به نقل از ایسنا، مسعود بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق در پایان سفر یک هفته ای خود به واشنگتن گفت: دولت مرکزی عراق به توافقنامه ای که در سال ۲۰۰۷ میان ستاد مشترک ارتش آمریکا، عراق و اقلیم کردستان به امضا رسید، پایبند نبوده و در نهایت پیشمرگ ها حتی یک فشنگ هم از بغداد دریافت نکردند.

بارزانی در کنگره آمریکا از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و جو بایدن معاون وی هیج انتقادی نکرد بلکه از طرف هایی که از طرح قانون تجهیز مستقیم و بی واسطه کردهای عراق به سلاح حمایت کردند، قدردانی کرد.

براساس این قانون عشایر عراقی و پیشمرگ های کرد مستقیماً مجهز به سلاح می شوند. این امر با واکنش شدید مسوولان عراقی مواجه شد. آنان این طرح را تلاش برای تقسیم کردن عراق دانستند. بارزانی ضمن تاکید بر اینکه اولویت امروز عراق مقابله با تندروهای داعش است. از تصمیم خود برای اجرای همه پرسی درباره استقلال کردستان عراق در سال جاری و یا سال آتی میلادی خبر داد.

روزنامه کردزبان هولر نیز نوشت: بارزانی طی سخنرانی در موسسه آتلانتیک واشنگتن اظهار داشت: همه پرسی برای استقلال کردستان عراق به دلیل جنگ با داعش به تاخیر افتاده است و مردم اقلیم کردستان باید فرصتی برای تعیین سرنوشت خود بیابند.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان


نظر شما :