درخواست غرامت 350 میلیارد دلاری اوکراین از روسیه

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۵۳ کد : ۱۹۴۷۵۱۲ سرخط اخبار
معاون اول وزیر توسعه اقتصادی اوکراین از روسیه پرداخت 350 میلیارد دلار غرامت بابت خسارات وارده به مناطق مناقشه در شرق اوکراین را خواستار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «روسیا سگودنیا»، «آلکساندر بوروویک» معاون اول وزیر توسعه اقتصادی اوکراین روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران مدعی شد: روسیه با مداخله نظامی در منطقه دونباس در شرق اوکراین، به این منطقه خسارات بسیار سنگینی وارد کرد.

وی برای توجیه این ادعای کی یف در مورد مسکو گفت: کویت از عراق به دلیل اشغال خاک خود و خسارات وارده توسط سربازان عراقی، ده ها میلیارد دلار غرامت دریافت کرد.

بوروویک با تاکید بر اینکه روسیه باید در مرحله بازسازی منطقه دونباس، به اوکراین غرامت بپردازد، افزود: برای این منظور کی یف باید در هر کشور (غربی) و مرجع (قضایی بین المللی مربوطه) لابی داشته باشد تا بتواند از خواسته های قانونی و مشروع خود دفاع کند.

در مقابل این اظهارات معاون اول وزیر توسعه اقتصادی اوکراین، مقام های روس بارها اعلام کرده اند که روسیه در حوادث و مناقشه شرق اوکراین هیچ ارتباطی ندارند.

نیروهای اوکراینی در یک سال اخیر برای سرکوبی جدایی طلبان روس تبار چندین رشته عملیات نظامی در استان های لوهانسک و دونتسک اجرا کرده اند که در جریان این درگیری های مسلحانه میان نیروهای اوکراینی و شبه نظامیان، خسارات بسیار سنگینی به زیرساخت های این مناطق وارد شده است.

براساس گزارش سازمان ملل، در یک سال اخیر نزدیک به 6 هزار و 500 نفر در شرق اوکراین کشته و بیش از 11 هزار نفر دیگر مجروح شده و حدود یک میلیون نفر نیز این منطقه را ترک کرده و آواره شده اند.
 

کلید واژه ها: اوکراین


نظر شما :