توافق با سپرموشکی آمریکا درمنطقه، در کمپ‌دیوید

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۷:۰۴ کد : ۱۹۴۷۶۹۴ سرخط اخبار

«مجتهد» فعال و وبلاگ نویس سعودی فاش کرد که از مهم ترین توافقات آمریکایی ها و کشورهای عرب خلیج فارس در کمپ دیوید سپر موشکی به هزینه ده ها میلیارد دلار است که راه اندازی آن در اختیار آمریکا است.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه السفیر، «مجتهد» فعال و وبلاگ نویس معروف سعودی فاش کرد که شیخ تمیم بن حمدن امیر قطر دنباله رو محمد بن نایف ولیعهد سعودی است و نایف کاملا بر او مسلط شده است.

وی افزود: در پی سلسله دیدارها و تفاهم های خاص، نایف توانست بر شیخ تمیم کاملا مسلط شود.

به گفته مجتهد، بن نایف و تمیم از قبل نیز از نظر روحی به هم نزدیک بودند، اما ترکیب و ساختار قبلی قدرت مانع از این بود که این دو روابط خود را در تفاهم سیاسی به کار بگیرند تا اینکه پس از فوت ملک عبدالله به آنچه دنبالش بودند، رسیدند.

وی همچنین یادآور شد کنار رفتن سعود الفیصل وزیر خارجه سابق عربستان نیز در نزدیک شدن این دو بسیار مهم بود، زیرا وی مانع بزرگی در این راه به شمار می آمد.

نکته درآور این تفاهم این است که قطر شریک سعودی نیست بلکه تابع و دنباله رو سیاست های آن در منطقه خلیج فارس، عراق، ترکیه، سوریه، مصر و ایران و نیز نوع روابط با جنبش های اسلام گرا است.

مجتهد در توضیح این مطلب افزود: از مهم ترین توافقات آمریکایی ها و کشورهای عرب خلیج فارس در کمپ دیوید سپر موشکی به هزینه ده ها میلیارد دلار است که راه اندازی آن در اختیار آمریکا است (پول از شما نظارت و کنترل از ما).

به گفته وی، بر خلاف برخی ادعاها، منابعی از درون نشست کمپ دیوید تاکید کردند که واشنگتن و عرب های خلیج فارس در خصوص سیاست های خود در قبال ایران، سوریه، عراق و مصر و موضوع تروریسم کاملا به توافق رسیدند.


نظر شما :