محکومیت متهم بمبگذاری ماراتن بوستون به اعدام

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۸:۱۱ کد : ۱۹۴۷۶۹۷ سرخط اخبار

دستگاه قضایی آمریکا روز جمعه فردی را که به بمبگذاری در جریان مسابقات ماراتن بوستون متهم است، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دادگاهی در آمریکا روز جمعه «زوخار سارنایف» را که متهم است دو سال قبل به همراه برادرش در جریان مسابقه ماراتن بوستون آمریکا بمبگذاری کرده است، به اعدام محکوم شد.

پلیس آمریکا می گوید زوخار به همراه برادرش «تیمور سارنایف» که هر دو اصالتا چچنی تبار هستند، روز 15 آوریل سه نفر را در بمبگذاری و یک نیروی پلیس را نیز در جریان تعقیب و گریز کشته اند.

تیمور سارنایف اندکی پس از بمبگذاری، به دست پلیس آمریکا کشته شد، اما زوخار که زخمی شده بود، بازداشت شد. به نوشته روزنامه وال استریت ژورنال، دیروز زمانی که قاضی دادگاه فدرال حکم اعدام را قرائت می کرد، واکنش خاصی نشان نداده است.

سارنایف در حالی به اعدام محکوم شده که بر اساس قوانین ایالت ماساچوست که پرونده وی در آنجا در جریان است، اعدام غیرقانونی اعلام شده است. به همین جهت اعلام حکم اعدام از سوی دادگاه برای هیئت ژوری نیز تعجب آور بود، با این حال از آنجا که از قبل این احتمال به آن ها اعلام شده بود، هیئت ژوری با آن موافقت کرد.

دولت فدرال آمریکا از سال 2003 به بعد تاکنون کسی را مستقیما به اعدام محکوم نکرده بود. به نوشته وال استریت ژورنال، با وجود صدور حکم برای سارنایف، وکلای وی می توانند به حکم اعتراض کنند و در عمل اجرای حکم وی سال ها زمان می برد.


نظر شما :