روایت وزیر سعودی از نشست کمپ دیوید

۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۲۳:۰۶ کد : ۱۹۴۷۶۹۸ سرخط اخبار

وزیر خارجه عربستان پس از نشست «کمپ دیوید» اعلام کرد که در این نشست رایزنی های صریحی میان عربستان و آمریکا درباره آنچه او «تهدیدات ایران» نامید، صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «عادل بن احمد الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی در گفت وگویی با روزنامه فرامنطقه ای «الشرق الاوسط»  اعلام کرد که توافقی تام میان دیدگاه های آمریکا و عربستان درباره مسائل منطقه خاورمیانه وجود دارد.

وی تصریح کرد:  در این مذاکرات با آمریکا درباره چگونگی مقابله با تهدیدات ایران در کنار چگونگی مبارزه با گروهک های تروریستی مانند داعش داشتیم.

وی نشست کمپ دیوید را را تاریخی و بی سابقه توصیف کرد و افزود: در این نشسست تاریخی و بی سابقه  درباره چگونگی تقویت روابط امنیت و نظامی راهبردی میان دولت های شورای همکاری و آمریکا رایزنی کردیم و سه موضوع اساسی را مورد بحث قرار دادیم: تقویت همکاری نظامی، مقابله با تروریسم و تعامل با چالش ها که در رأس آنها مداخلات ایران در امور منطقه ای است.

برعکس آنچه رسانه ها در روزهای گذشته درباره درخواست های شورای همکاری از آمریکا مطرح کردند، الجبیر ادعا کرد: شورای همکاری درخواست مشخصی از آمریکا به جز سلاح های پیشرفته نداشته و آمریکا نیز درخواستی از شواری همکاری نکرده است.

نشست کمپ دیوید پنج شنبه هفته گذشته برگزار شد. «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا که در کمپ دیوید با نمایندگان شورای همکاری دیدار کرده است، در پایان نشست با بیان اینکه اعراب از اقدامات ایران نگران هستند، از توافق طرفین برای تقویت روابط نظامی خبر داد.


نظر شما :