بازتاب بیانات رهبر انقلاب در رسانه ها

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۰۴:۴۶ کد : ۱۹۴۷۷۲۰ سرخط اخبار

فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از مسوولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، بازتاب های فراوان و مختلفی را در رسانه های خبری دنیا داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری رویترز ضمن بازتاب فرمایشات صبح امروز حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: رهبرعالی ایران چند روز پس از آنکه باراک اوباما رییس جمهور آمریکا و سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از آنچه توسعه طلبی ایران خواندند، ابراز نگرانی کردند، اعلام کردند که ایران به مردم مظلوم در منطقه کمک خواهد کرد.

این خبرگزاری نوشته است که رهبری ایران در سخنان امروز، نقش عربستان سعودی در ائتلاف اعراب سنی مذهب برای حمله به مواضع حوثی های یمن را محکوم کرد و آن را با نقش اعراب جاهلی در شبه جزیره عربستان در قرن هفتم پس از میلاد مقایسه کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز ضمن بازتاب فرمایشات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشت: آیت الله خامنه ای پس از میزبانی باراک اوباما از رهبران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در کمپ دیوید، اعلام کرد که آمریکا تنها منافع خود را در خلیج فارس دنبال می کند.

این خبرگزاری از قول ایشان نوشت: آمریکایی ها تنها بدنبال منافع خود هستند و منطقه را ناامن می کنند.

آسوشیتدپرس نوشت: رهبر عالی ایران کشورهای همسایه ایران در خلیج فارس را مخاطب قرار داد و تصریح کرد: ما همسایه هستیم؛ امنیت خلیج فارس، به نفع همه ماست. اگر خلیج فارس امن باشد، همه کشورها از این امنیت بهره مند خواهند شد اما اگر امن نباشد، برای همه ناامن خواهد بود.

شبکه خبری المنار لبنان در گزارشی درباره فرمایشات مهم امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: آیت الله خامنه ای امروز تاکید کردند که آمریکا مهم ترین حامی و مهندس تروریسم در جهان است.

روزنامه شانگهای دیلی چین نیز در گزارشی از تهران درباره فرمایشات امروز حضرت آیت الله خامنه ای نوشت: رهبر عالی ایران گفت: امروز، یمن صحنه قتل عام کودکان و زنان بی گناه است. در سطح ظاهری، مسلمانان عامل این مساله معرفی می شوند اما عامل اصلی آمریکاست.

این روزنامه به نقل از مقام معظم رهبری تاکید کرده است که مردم بحرین، یمن و فلسطین مظلوم هستند و ایران با تمام قوا از مظلومان حمایت خواهد کرد.


نظر شما :